sobota 26. ledna 2013

Výborná domácí pizza

Nedávno jsem si projížděla recepty na jedněch nejmenovaných stránkách, kam lidé přispívají s vlastními nápady a byla jsem docela znechucená, co se u nás dneska běžně jí.. a ještě je to prý výborné!

Nejvíce mě šokovalo několik receptů na domácí pizzu. Například se rozmočí staré rohlíky, asi 10 kusů, vzniklá hmota se nandá do pekáče, polije se to kečupem, nakrájí se na to měkký salám a dá péct. Nechápu, proč si lidi raději neudělají doma klasické kynuté těsto a rohlíků nekoupí o trochu míň..


Je to přeci jednoduché, rychlé a taky levnější, než těch 10 rohlíků á 1,50Kč! Na těsto na 4 porce potřebujeme:

400g hladké mouky
1 polévkovou lžíci soli
2 polévkové lžíce olivového oleje
150ml vlažné vody
půl kostky kvasnic

Do větší mísy prosijeme hladkou mouku a sůl. Ve vlažné vodě rozpustíme kvasnice a přilijeme je k mouce. Zamícháme. Přidáme olej a rukama vypracujeme těsto. Pokud je těsto málo vláčné, přidáme dle potřeby olivový olej. Těsto je správně vypracované v okamžiku, kdy se už nelepí ke stěnám mísy. Mísu přikryjeme čistou utěrkou a těsto necháme na teplém místě kynout alespoň 40 minut, ale čím déle, tím lépe.

Když těsto kyne, připravíme si náplň. Já vždycky dávám rajčatové sugo+ šunku, sýr, olivy,.. zkrátka, na co mám chuť a v tu chvíli najdu doma.


Na sugo potřebujeme:
1 plechovku sekaných loupaných rajčat

2 stroužky česneku
1 střední cibuli
trochu olivového oleje
sůl, cukr
bazalku, oregáno

Na rozpáleném oleji orestujeme na drobno nakrájenou cibuli a česnek. Přidáme rajčata, dle chuti osolíme, opepříme a přidáme koření. Chvíli necháme na mírném ohni provařit, aby se chutě spojily. Pokud je sugo hodně kyselé, můžeme ho podle chuti přisladit.



Sugo+ šunka+ olivy+ sýr+ cibule


Sugo+ špenát+ šunka+ sýr+ cibule

Troubu si předehřejeme na 200°C. Na plech rozložíme těsto, potřeme ho sugem a poklademe zvolenou náplní ( já mám poslední dobou nejraději několik druhů sýrů, sušená rajčata a piniová/ slunečnicová semínka). Dáme péct do rozpálené trouby na cca 20 minut, dokud nebude těsto na okrajích zlaté.


Dobrou chuť! :)

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!