úterý 26. února 2013

Citronový cheesecake

Vlna popularity cheesecaků se zvedla v posledních letech. Sama jsem si ho  několikrát dala v cukrárně a moc mi zachutnal a tak jsem ho chtěla zkusit i doma. Lehký osvěžující nadýchaný krém, který bych mohla na tuny.. Mňam! V některých cukrárnách podávají českou verzi a to je opravdu tvarohový dort, který je sice také dobrý, ale už není tak lehký a jemný..

Recept jsem si našla v Apetitu, protože jistota je jistota a v takovýchto případech nemá cenu přehnaně experimentovat.




Cheesecake vlastně není z pečeného těsta. Na korpus budeme potřebovat:
150- 220 g máslových sušenek
70- 120g změklého másla
(já dala v obou případech víc)

Sušenky rozdrobíme válečkem na drť, spojíme s máslem a vypracujeme těsto. To prsty rozložíme do dortové formy (24cm). Na několika místech propíchneme vidličkou a dáme stranou.

Připravíme si náplň:
600 g plnotučného krémového sýra (dobrá je lučina, žervé, nebo mascarpone)
250 g moučkového cukru
2 lžičky vanilkové esence
jemně nastrouhaná kůra z jednoho citronu
2 lžičky citronové šťávy
3 velká vejce+ 1 žloutek
200 ml zakysané smetany

Všechny suroviny jednoduše smícháme do hladké hmoty a nalijeme na připravený korpus. Necháme pět minut stát, aby případný vzduch vyšel ven a při pečení nám nevytvořil bublinky.

Troubu předehřejeme na 160°C. Na střední mřížku dáme pekáč do poloviny plný horké vody. Do lázně opatrně vložíme formu s cheesecakem. Pečeme cca 30 minut a troubu vůbec neotvíráme, jinak hrozí propadnutí krému. Krém je hotový ve chvíli, kdy poklepete nožem na formu a krém se třese jako želé.

Po půl hodině troubu vypneme, otevřeme ji na malou škvíru a cheesecake necháme zchladnout ve vodní lázni. Krém tak bude vláčný a nadýchaný. Cheesecake takto nechce asi 2 hodiny, poté ho vyjměte z vodní lázně, zakryjte alobalem a schovejte ho přes noc do lednice, nebo na jiné chladné místo.

Vyjmutí z formy je na stránkách Apetitu popisováno jako vrcholný artistický kousek, který jsem raději nezkoušela. Dortovou formu jsem prostě na boku otevřela a cheesecake byl na světě.



Dobrou chuť! :)

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!