sobota 16. února 2013

Goji berry aneb kustovnice čínská

Na tohle zdravé zobání jsem narazila opravdu náhodou. Kamarád mého přítele pracuje v čajovně, kde goji také prodávají a tak jsem se k němu dostala..

Kustovnice čínská, jak se rostlina jmenuje česky, je součástí tradiční čínské medicíny. Posiluje totiž obranyschopnost organismu, snižuje krevní tlak a má pozitivní vliv na játra a ledviny. Také pomáhá při astmatu a alergiích, lupénce a jiných kožních onemocněních.. ještě bych jmenovala pozitivní vliv na paměť a na snižení únavy. A mohla bych jmenovat ještě dál, tahle rostlina je podle popisu učiněný zázrak.


zdroj
V čínské medicíně je goji považováno za zdroj mládí a tak se z něj vyrábí nejrůznější krémy a séra, které blahodárně působí proti vráskám a dalším příznakům stárnutí pleti. Goji je tak zdravé, protože obsahuje velké množství betakarotenu, vitamínu C a B a dalších stopových prvků jako zinek, hořčík, železo a vápník.

Keře goji jsou trnité, jako náš šípek, a i plody jsou šípku docela podobné. Ty pak po usušení chutnají sladko- nakysle. Nevím, jak tu chuť přesně popsat.. Plody se zobou suché, nebo si je můžete přisypat do jogurtu či cereálií. 



zdroj


Z goji si také můžete uvařit čaj, kdy se použije 8 gramů sušených plodů na půl litru vody a necháte 15 minut louhovat. Čaj nemusíte cedit, můžete ho vypít i s plody.

Ještě dodám, že by se nemělo konzumovat více než 10 gramů goji denně. 



zdroj


Já jsem slupla už dva pytlíky a goji mi moc chutná. Ne, že by to plně nahradilo moje milované brambůrky, ale přeci jenom, když mě večer honí mlsná, raději sáhnu po sušených bobulích, než po smažených brambůrcích.. 

Prospěšné účinky zatím nedokážu posoudit. Za prvé, goji zobu teprve měsíc a za druhé, těžko sama poznám, jestli se mi zlepšila funkce jater atd.. Ale rozhodně mám lepší pocit a to se počítá:)


Zkuste to taky! Goji seženete v lékárně, nebo zdravé výživě. 100 gramů koupíte kolem 40 Kč, a to za zkoušku určitě stojí..


Hezký den! :)

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!