úterý 16. dubna 2013

Proč nejspíš přestanu chodit do Yves Rocher

Dneska se nechci vyjadřovat ke kvalitě kosmetiky, kterou Yves Rocher prodává, ale spíš k chování prodavaček v jejich obchodech (zvláště OC Chodov a Nový Smíchov).

zdroj

Já teď používám na obličej různé oleje, takže v YR nakupuju akorát pro mamku, ale tržbu jim udělám pořád solidní.

Ale.. přišlo vám někdy, že se prodavačky ve většině obchodů YR dívají na zákazníka z patra? Jako by jejich obchod byl něco úžasného, nedostupného a luxusního a mohli do něj chodit jenom vyvolení (prachatí) jednotlivci.. Mě přitom nepřijde, že by kosmetika YR byla nějak super kvalitní, luxusní, BIO, či EKO, nebo oplývala jinými superlativy.. je akorát luxusně předražená.

A zkusili jste někdy na místní prodavačku vytáhnout slevový kupon? Ať jsem vytáhla slevenku na jakoukoliv prodavačku, tak ta se okamžitě zatvářila otráveně, některá protočila panenky a jedna se dokonce obrátila na kolegyni se slovy 'už zase'. Copak na mě a dalších zákaznících tak málo vydělávají..? Prodavačce snad může být jedno, jestli prodá krém za litr, nebo za sedm stovek. Ona dostane plat stejný, ne..?

Druhá vlastnost těchhle příjemných prodavaček je nutit výrobky za každou cenu. Jo, jasně, chtějí prodat, ale..

'Můžu vám nabídnout krém pro smíšenou pleť za zvýhodněnou cenu?'
'Ně děkuji.'
'Opravdu nechcete? Je za opravdu výhodnou cenu..'
'Ne, děkuji. Doma mám ještě dvě celá balení.' (nekecala sem)
'Pak vám můžu nabídnout krém proti vráskám pro suchou pleť.' (když používám krém pro smíšenou pleť, tak na sebe mám střídavě ještě patlat ten proti vráskám?!)
'Ne, ten já nevyužiju..'
'Aha, ale pro získání dalšího věrnostního razítka vám zbývá utratit už JEN padesát korun (jedno razítko je za stovku).. nechcete si ještě něco vzít? Tašku, balzám na rty, tabletu do koupele,..'
'Ne, děkuji, já si body nasbírám jindy..'
'Opravdu ne? Tadyhle ta tableta do koupele..'
A prodavačka začala svůj monolog, jak je super mít doma tabletu do koupele.. (ze zásady se pouze sprchuji). V tu chvíli se mi opravdu zatmělo před očima a měla jsem sto chutí na ní zařvat, ať nákup stornuje, že nic nechci.. ale udržela jsem se a odmítla výhodnou nabídku koupelové tablety. Prodavačka se na mě opovržlivě podívala a zkasírovala ode mě skoro pět stovek. To se jí to zdálo málo? To si mám jen tak bezdůvodně kupovat věci, které nepotřebuju a budou mi ležet doma?

Při další návštěvě YR mě dostala prodavačka, která mi nutila miniaturní kabelku se slovy 'ženský to hodně kupujou.. a za tu cenu, to musíte mít'. Kabelka stála pouze čtyři stovky. Asi jsem opravdu socka a v obchodech YR nemám co dělat.. Další návštěvu si budu hodně rozmýšlet!

Hezký den!:)

6 komentářů:

  1. YR má super výrobky, ale tohle přímo nesnáším v jakémkoliv obchodě :D taky vždycky začnu zuřit a v duchu si říkat věci, ale musím být ticho :D

    http://fashionbynat.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle nucení se mi v tak velké míře a intenzitě stává opravdu jen v YR (musím zaklepat)..

      Vymazat
  2. Tak něco podobně nepříjemného je i v K.Varech...YS mám ráda, ale když tam byla nepříjemná prodavačka, už se tam ani nevracim...

    OdpovědětVymazat
  3. Chápu, mají to "povinně". Ale právě proto se některých obchodům vyhýbám, YR vždy, pokud je tam prázdno :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  4. já bych takovou práci nemohla nikdy dělat, protože se mi samotné příčí vlezlost obchodníků či jejich zástupců. já vím, že dnešní doba, kde je tolik konkurence, je zlá a musí se hodně snažit, ale co je moc, to je moc. a každý na to opravdu není.

    OdpovědětVymazat
  5. Snad už někdy všem těm prodávajícím dojde, že vnucovaní není nejlepší obchodní strategie. Měly by se vcítit do kůže zákazníka..
    Takové to vlezlé vnucování bych ještě pochopila u prodejce, co jede na živnosťák a má plat podle prodaných kusů. Ale prodavačka za kasou, která má fixní plat..?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!