středa 8. května 2013

Intimní hygiena

Za ty léta, co bydlím na koleji, jsem poznala hygienické návyky osmi vrstevnic. Ne, že by hygienu jako takovou, natož hygienu intimních partií nějak přeháněly, hlavně, že byly nalíčené. Moje mamka tohle nazývá 'navrch huj, vespod fuj'.

Opravdu, holky mytí nějak nepřeháněly. Někdy se neosprchovaly celých pět dnů, jindy se neumyly ani po cvičení.. A pak si stěžovaly, jak zase musí na gynekologii, že je všechno svědí, palí a kdo ví co ještě. Asi nezaznamenaly fakt, že se kromě make upu dají v drogeriích koupit i různé pečující intimní gely, které při pravidelném používání zamezí nejrůznějším obtížím a tím pádem i návštěvě gynekologa.


Na naší koleji jsem tedy jediným uživatelem intimních gelů já. Vyzkoušela jsem jich pěknou řádku a ty nejlepší střídám.



zdroj
Nejdéle, že všech těchto 'mytíček', používám ty od firmy Lactacyd. Ta nabízí celou řadu mycích gelů a emulzí pro ženy ve všech věkových kategoriích. Já jsem zatím vyzkoušela emulzi Lactacyd Femina a Lactacyd Ocen gel. Oba výrobky obsahují kyselinu mléčnou a antibakteriální složky, které působí proti přemnožení bakterií. Oba výrobky jsou jemně parfemované, ale nedráždí a neštípou. Vadí mi jen balení bez pumpičky. Balení 200ml pořídíte kolem 100Kč, 400ml za 130Kč.


zdroj


Také docela dlouho používám Feminelle Gentle Intimate Wash od Oriflame. Je bez mýdla a opět obsahuje kyselinu mléčnou, což mi vyhovuje. Je jemně parfemovaný, ale štípaní nečekejte. Líbí se mi obal s pumpičkou, dávkuje akorát a vy zbytečně neplýtváte. 300 ml koupíte v akci za 89Kč.

zdroj

Dalším kouskem je mýdlo Altermed Intima. Opět seženete několik variant podle věku, opět gel obsahuje kyselinu mléčnou a další látky, které pomáhají předcházet gynekologickým problémům. Mýdlo navíc obsahuje výtažky rýže Quinoa, která má zklidňující účinky. 200ml koupíte v lékárně za 120Kč. 



zdroj

Výborný je i mycí gel s tea tree od Dr. Muller Pharma. Nemusí každému vyhovovat, protože je opravdu silně cítit po čajovníku, ale na druhou stranu lze při pravidelném používání předejít mykozám. Kromě tea tree gel obsahuje olivový a kokosový olej a zase kyselinu mléčnou, které se postarají, aby nebyla pokožka vysušená. 200 ml seženete v lékárně za 140Kč.



zdroj

Asi nejslabším, ale rozhodně ne špatným, je gel Jessa z DM drogerie. Příjemně voní a neštípe. Kromě kyseliny mléčné obsahuje výtažky z heřmánku. U mě ale v teplejším počasí nezvládne vyhubit všechny nechtěné bakterie a pak může nastat problém.. Kromě toho se mi nelíbí balení, kdy vám z obalu vyteče velké množství gelu.. hodila by se pumpička. Lahvičku 300ml koupíte v DM za 50Kč.


Všechny vyjmenované výrobky skvěle poslouží pro intimní hygienu, lehce voní, neštípou a při pravidelném používání vám dokáží ušetřit nejednu nepříjemnost. Za sebe výše jmenované rozhodně doporučuji!


Kromě vyjmenovaných gelů jsem vyzkoušela ještě spoustu jiných výrobků, ale s těmi jsem nebyla až tak spokojená. Samozřejmě, každému může vyhovovat něco jiného, ale intimní gely obsahující hodně parfemace, mýdla nebo dokonce alkohol, nejsou podle mě vhodné pro nikoho. Jako například tyto:



zdroj

Dámy, nepodceňujte intimní hygienu. Můžete si tím ušetřit spousty nepříjemností a návštěv u gynekologa!


Hezký den! :)

6 komentářů:

  1. mne stači običajnémydlo :))

    pozyvam na naš blog http://aj-ro-na.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já si s bohužel s mýdlem nevystačím, štípe a dělá další neplechy..

    OdpovědětVymazat
  3. Nedovedu si představit umýt se mýdlem nebo sprchovým gelem. Holt už jsem se rozmazlila :). A taky si nedovedu představit pět dní nemyté spolubydlící....to bych jim asi něco řekla.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě bohužel rozmazlila mamka, od mala na mě používala spešl produkty a tak jsem na intimní hygienu docela citlivá a jen tak něco nesnesu.. bohužel. Spolubydlící mě svým tělesnými pachy nějak neobtěžovaly, takže mi to bylo celkem fuk.. horší pak bylo, když si stěžovaly na zmíněné svědění. Je to hrůza poslouchat! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Nemýt se pět dní... fůůůj. Já teda nepoužívám nic speciálního a zkoušet se to popravdě bojím aby mi to neudělalo neplechu. Věřila bych doktorovi Mullerovi, má svělej lubrikační gel. Je pravda, že ten čajovník nevoní zrovna příjemně, ale mě to nevadí:D

    OdpovědětVymazat
  6. Dr.Müller je fajn, i když jsem teď přišla na lepší a hlavně šetrnější přírodní produkty.. viz. Cattier Gynea :) Rozhodně se nemusíš bát, žádné svědění ani jiné problémy ti nezpůsobí!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!