neděle 12. května 2013

Pizza s cibulí a rebarborovým čatní

Pro tenhle recept jsem se inspirovala zde. Jen jsem si přečetla potřebné ingredience, seběhly se mi sliny a já tuhle pizzu musela okamžitě mít! Naštěstí jsem měla rebarboru v mrazáku, páč ta naše na zahrádce asi zašla.. 




Nejdřív jsem si připravila rebarborové čatní. Zbylé čatní můžete jíst jako studenou omáčku k paštice, nebo k masům. Nebo ho můžete použít jako dip ke slaným krekrům či sýrům. Jestli nechcete, aby zbylo, připravte čatní z poloviční dávky, to bude tak akorát na jednu pizzu.


Potřebujeme:

300g rebarbory
1 menší jablko
1 cibule
1 stroužek česneku
olivový olej
1/4 hrnku vinného octa
2 lžíce třtinového cukru
1 hrnek vody
hřebíček
mletá skořice
sůl

Cibuli a česnek nasekáme na drobno a orestujeme na rozpáleném oleji do sklovata. Přidáme nabrobno nakrájené jablko, rebarboru, cukr, sůl, podle chuti skořici a hřebíček. Podlijeme vodou a vinným octem. Přivedeme k varu, stáhneme plamen a pomalu hodinu vaříme. Mícháme docela často, aby se nám směs nepřipálila. 


Na pizzu budeme potřebovat:

těsto na pizzu (místo světlé hladké mouky můžeme použít celozrnou, ale ta se víc lepí)
rebarborové čatní
2 cibule (nejlépe červené)
olivový olej
balzamikový ocet
sůl, pepř, třtinový cukr
asi 100g sýru s modrou plísní
vlašské ořechy

Plech vyložíme pečícím papírem. Cibuli nakrájíme na tenší kolečka a rozložíme na plech. Pokapeme olejem, podle chuti přidáme balsamico, sůl, pepř a cukr. Dáme péct do trouby na 180°C na 20 minut, aby cibule zkaramelizovala (chce to hlídat, někdy stačí i kratší doba).

Těsto rozválíme a potřeme čatním, posypeme nahrubo nasekanými ořechy a rozdrobeným sýrem. Nakonec poklademe cibulí. Pečeme v troubě na 200°C zhruba 15 minut.



Já mám pizzu nejraději studenou, kdy výborně vynikne sladkokyselá chuť rebarbory a sladké zkaramelizované cibule.


Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!