neděle 4. srpna 2013

Slaný koláč s červenou cibulí

Nebudu nic zastírat. Tenhle recept jsem šlohla na blogu u Téry. A recept je tak naprosto báječný, že se o něj musím s vámi podělit!

Je to cibulová pizza, nebo spíš slaný koláč. Používám sice těsto na pizzu, ale jakmile tam nedám rajčata, tak to pro mě pizza není..




Ne nadarmo se říká sto lidí, sto chutí, takže jsem si recept trochu upravila k obrazu svému.

Na 4 kousky koláče budeme potřebovat:
těsto na pizzu
kozí sýr  (kdo nerad, může použít třeba hermelín)

Náplň:
5 větších červených cibulí
1 stroužek česneku
150 ml červeného vína
50 ml červeného vinného octa
2- 3 lžíce třtinového cukru
sůl, pepř, tymián

Nejprve si zaděláme těsto. To by mělo alespoň 20 minut kynout na teplém místě.

Poté se pustíme do výroby náplně. Cibule překrojíme a nakrájíme na silnější plátky. Ve větším kastrůlku či hlubší pánvi rozehřejeme máslo a olejem. Cibuli orestujeme. Přidáme česnek, cukr, sůl, pepř a tymián. Ztlumíme plamen a za občasného míchání restujeme zhruba 10 minut. Poté přilijeme víno a ocet. Oheň zesílíme a vaříme asi 15- 20 minut, dokud tekutina nezredukuje.

Mezitím si zapneme troubu na 220°C a rozválíme těsto. Vzniklou cibulovou směs rozložíme na těsto a poklademe kousky sýra.

Jestliže se bojíte, že vám směs přeteče na plech, klidně si vytvořte takovéto korýtko. A šup s koláčem do trouby na 15- 20 minut, dokud nebude těsto zlaté.




Také tak rádi čumíte do trouby, kdy už to bude?

Koláč je dobrý vlažný, ale já ho mám nejraději za studena. Podávat ho můžete třeba se zeleným salátem. Já preferuji rukolu. A lehký oběd je na světe!



Dobrou chuť! :)

2 komentářů:

  1. z prveho momentu pozretia na obrazok som si myslela že je to niaky sladky kolač aleako som si čitala čo tam treba tak som zistila že je slany .. vyzera fakt chutne :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem ho doma poprvé upekla,všichni si mysleli, že je to borůvkový koláč :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!