úterý 15. října 2013

Jak poznáme přírodní kosmetiku?

Dnes se téměř každá druhá značka pyšní slovem 'přírodní', 'bio' či 'eko' ve svém reklamním sloganu či názvu. Kupříkladu Oriflame, neboli přírodní švédská kosmetika.. myslíte, že jsou jejich výrobky přírodní? Nejsou. Jelikož ale není v rámci Evropské unie přesně ustanovena definice přírodní kosmetiky, může si pod tímto názvem prodávat kdokoliv téměř cokoliv. Důležité přeci je, že je tam nějaký ten přírodní výtažek.. byť se klepe na posledním místě složení.

Jak ale běžný spotřebitel, bez hluboké znalosti chemie pozná, co si kupuje a jestli je to doopravdy přírodní? Jak poznám, že produkt nebyl testován na zvířatech? Proto bych vám chtěla představit několik celosvětově uznávaných certifikátů, které označují opravdu jen kvalitní přírodní produkty netestované na zvířatech.


Jak tedy poznám, že kosmetika nebyla testována na zvířatech? Velice jednoduše. Logo Leaping Bunny získá jen ten výrobce, jehož produkty a složky produktů nebyly testovány na zvířatech. Toto logo můžou mít kromě kosmetiky i mycí přípravky či prací prášky. Vidět ho můžete na hodně drogérkových produktech jako je Alverde a Alterra, ale i na výrobcích z Manufaktury či tělové péči z Marks a Spencer.
zdroj

Navíc, pokud produkt nese označení Vegan, neobsahuje žádné složky živočišného původu. Z běžně prodávaných produktů nese toto logo například Alverde či Uterkram.


zdroj

Jediným českým certifikátem přírodní kosmetiky je CPK. Kosmetika s tímto logem neobsahuje ropné produkty, syntetické aromatické látky, konzervanty, barviva a chemické UV filtry. Ve výrobcích nejsou použity produkty živočišného původu, geneticky modifikované suroviny. Označení CPK Bio zaručuje, že kromě výše jmenovaného, výrobek obsahuje alespoň 20% surovin z ekologického zemědělství. S těmito logy se setkáte hlavně na výrobcích firmy Saloos (ale pozor, ne vše od tohoto výrobce je čistě přírodní) a Nobilis Tilia.



zdroj

Německé označení BDIH znamená, že při výrobě kosmetiky byly přednostně použity produkty ekologického zemědělství. V produktech s tímto označením nenajdete syntetická barviva, parfemace a konzervanty, ropné produkty či silikony. Obaly produktů jsou vyráběny ze snadno recyklovatelných materiálů. Označení BDIH nesou například značky Alverde, Alterra, Santé, Lavera a Logona. 


zdroj

Certifikát NATRUE má totožná kritéria, jako jeho předešlý kolega. Co je ale navíc, je rozdělení produktů do tří skupin, podle obsahu surovin z ekologického zemědělství. 1) Přírodní kosmetika (Natural Cosmetic) obsahuje složky přírodního původu, které ale nemusí pocházet z ekologického zemědělství. 2) přírodní kosmetika s obsahem bio složek (Natural cosmetic with organic portion) obsahuje nejméně 70% přírodních surovin původem z ekologického zemědělství. 3) V biokosmetice (Organics cosmetic) pak naleznete nejméně 95% složek pocházejících z ekologického zemědělství. Pod tímto označením nalezneme značky jako Alverde, Logona, Dr. Hauschka a Weleda.



zdroj

S logem ECO CERT se kromě kosmetiky můžeme setkat například i na čistících prostředcích či přírodních repelentech. Kosmetika s tímto logem neobsahuje geneticky modifikované produkty, parabeny, silikony, emulgátory (PEGy), syntetická barviva a parfemace. Obaly jsou snadno recyklovatelné. ECO CERT dělí produkty na dvě skupiny. 1) Organická kosmetika (Organics cosmetic) je tvořena alespoň z 95% přírodními složkami a alespoň 10% produkty z ekologického zemědělství. 2) Přírodní kosmetika (Natural cosmetic) obsahuje nejméně 50% rostlinných složek z nichž alespoň 10% pochází z ekologického zemědělství. Toto označení nesou značky Uterkram, Madára, Alva či Florame.

zdroj

Sdružení COSMEBIO je patronem francouzských bio a přírodních výrobků. Produkty neobsahují syntetické parfemace, barviva a konzervanty, ropné produkty a geneticky modifikované suroviny. Obaly jdou snadno zrecyklovat. Produkty jsou rozděleny na 1) bio kosmetiku (Cosmetique Bio), jejíž složení nejméně z 95% pochází z ekologického zemědělství a 2) eko kosmetiku (Cosmetique Eco), která obsahuje alespoň 50% složek z ekologického zemědělství. Tento certifikát vlastní značky Floramé, Melvita a Sanoflore.


zdroj

Jak vidíte, kvalitní přírodní kosmetika nemusí být nutně drahá a nedostupná. Stačí se v drogériích podívat po značkách Alverde, Saloos či Alterra, které nabízí široké spektrum výrobků za opravdu příznivé ceny. A na rozdíl od Oriflamu máte jistotu, že produkty jsou opravdu přírodní a vyrobené z kvalitních surovin.

Hezký den! :)

Zdroj: http://biospotrebitel.cz/bio-poradna/jak-na-eko-domacnost/prirodni-kosmetika

3 komentářů:

  1. Díky za užitečný článek! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Začínám používat netestovanou kosmetiku. Hlavně od zn. Marks and Spencer, Freeman, Color Club.. Marks and Spencer má nádherné obaly, hlavně co se kosmetiky týče, takže bych si nejraději koupila vždy všechno ! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, MS má opravdu nádherné obaly.. to ovoce na etiketě zaviní, že mi vždycky teče slina. A nejlepší na tom je, že ty produkty opravdu tak krásně voní! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!