úterý 11. února 2014

Už i Ježíšek ví, že mám afty..

Na afty trpím co pamatuji, občas mám lepší období, občas se to zhorší. Jako naposled. Měla jsem v puse snad 20 aftů, huba i jazyk oteklé, sotva jsem se najedla... Aby se takováto situace neopakovala, nebo se alespoň dala zmírnit, přinesl mi Ježíšek několik produktů s propolisem.

Ten je pro svoje pozitivní účinky přidáván do pečující kosmetiky i potravinových doplňků. Má antibakteriální schopnosti, urychluje hojení a regeneraci, zmírňuje otoky. Prostě takový přírodní všelék. Těchto blahodárných účinků využívá i ústní voda a zubní pasta s propolisem.




Složení obou produktů je docela krátké a jednoduché, ale přírodní kosmetiku v nich rozhodně nehledejte.



Zubní pasta má nevábnou šedivou barvu. Pění tak decentně, rozhodně víc než Urtekram, ale daleko méně,  než Colgejtka. Chutná příjemně po bylinkách a docela dlouhou dobu po vyčištění zůstane v puse příjemný luft. Hm, a to je asi tak všechno, co bych vám k tomu řekla. Nejsem žádný stomatolog, abych rozebírala, jestli účinně bojuje proti zubnímu kazu, paradentóze takdále. Řečeno jednou větou, je to prostě dobrá pasta, jestli má účinek proti aftům nedovedu posoudit.



Ústní voda je vlastně jen v alkoholu rozpuštěný propolis, proto se musí hodně naředit vodou, aby nedošlo k popálení sliznice. Ale i tak, chuť ani vůně není vábná. Přirovnala bych to k medu s čímsi hrozně hořkým, co v puse cítíte ještě hodinu poté.



Ale co účinky? Když se mi vytvoří aft, ústní voda znatelně pomůže od otoku, vydezinfikuje, zatáhne ranku, zmírní bolest a možná i o den dva urychlí hojení. Holt to ale není takový driják, jako tenhle uchošťour.

Dna jsem se dobrala celkem rychle a až na prapodivnou chuť ústní vody to jde. Příště bych si ale tyhle dva kousky nekoupila, neimponuje mi jejich složení a navíc vlastně ani nevím, jestli pomáhají či ne. Je to prostě ústní voda a zubní pasta.. a upřímně pochybuji, že by mi pomohly předejít vzniku aftů či nějak citelně urychlily jejich hojení. Raději budu stále střídat potravinové doplňky, o jejichž účinnosti jsem přesvědčená, a jednou za čas holt zlikviduju aft uchošťourem.

Čím ničíte afty vy?

Hezký den! :)

5 komentářů:

  1. nesnáším afty, zrovna jeden mám a je to hrozně nepříjemné :( ale nikdy jsem jich neměla tolik tedy, vždycky jen jeden nebo dva, ale i tak mi to vadí, jak to bolí a já si po něm furt musím přejíždět jazykem a pak to bolí ještě víc, ach jo :D

    OdpovědětVymazat
  2. I ten jeden dva jsou dost nepříjemné, to mi je jasné. Jestli tě to hodně otravuje, vyzkoušej zmiňovaný uchošťour. V lékárně stojí kolem 150 a jsou tam dva. Aplikace není nic příjemného, ale do minuty máš po bolesti! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Afty, nejhorší věc na světě, vždycky se udělají, když je to nejméně potřeba :-D
    Na mém blogu právě probíhá giveaway, budu moc ráda, když se také zapojíš > http://www.chicoco.cz/2014/02/giveaway.html ♥

    OdpovědětVymazat
  4. já na afty můžu doporučit jediné - kloktat domácí slivovici! ;) může se samozřejmě i pít, ale to už není pro slabší povahy :D měla jsem je po celé puse asi týden, brečela jsem při jídle bolestí, vyzkoušela milion mastiček a vodiček z lékárny, pak jsem jednou vykloktala slivovicí a bylo po problému ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já na slivovici teda nemám koule, to musí pálit jak... ale zas to pomůže. Na afty platí jedině silnej kalibr.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!