pátek 7. března 2014

Konečně mám vlastní špachtli!

Dřív jsem chodila k paní kosmetičce a platila za 'odrbání' slušné peníze. A tak jsem si pořídila jednu takovou špachtličku na doma. Je mi jasné, že nedosahuje tak vysokého výkonu, jako ta u kosmetičky, ale na takové to domácí čištění to určitě stačí. Navíc, u ultrazvukového čištění je potřebná pravidelnost a té snadněji dosáhnu doma.

Jelikož se to na slevových portálech ultrazvukovými špachtlemi jen hemží a protože jsem nenašla žádnou pořádnou (českou) recenzi na tento či podobný stroj, přináším menší shrnutí já.




Tento model má dva režimy: jeden pro hloubkové čištění pleti (zobáček) a druhý pro zažehlování výživného krému či séra do pokožky (rovná plocha).

Domácí špachtle od té profi liší i v použití. Mě kosmetička vždycky říkala, že na pleť je třeba nanést vodivý gel, který póry roztáhne a pomůže je lépe vyčistit. V návodu u této mini špachtle jsou všelijaké gely zakázány. Prý by mohlo dojít k poškození. A když si chcete navlhčit obličej, tak jedině destilovanou vodou. Kohoutkovka má prý taky špatný vliv.. (kosmetička na mě samo lila kohoutkovku...). Tak nevím. To jsou ale jediné viditelné rozdíly mezi domácím a profi strojem.

Když teda nemůžu používat gel, napařím si obličej vodou ve sprše či horkým ručníkem. Je to opravdu daleko lepší, než používat špachtli jen tak nasucho. Zapnu stroj a za mírného tlaku na zobáček špachtle drhnu obličej. Je to příjemné, jen škoda, že si nemůžu zdřímnout, jako u kosmetičky!




Když špachtli zapnete, aktivuje se desetiminutové odpočítávání, po kterých se špachtle zas sama vypne. Podle návodu pro vyčištění pleti tento čas stačí. Poprvé jsem si dala dvě desetiminutovky, při dalších použitích už ale dodržuju doporučený čas. Stačí to.

Byla jsem překvapená, jak viditelně špachtle funguje a kolik hnusu z mé pokožky dostane (kosmetička mi to vždycky jen říkala, raději neukazovala..). S ucpanýmí póry a obzvlášť suchými pupínky si poradí bezvadně. Stačí jednou přejet, a většina neplechy je pryč. Po druhém přejetí zmizí i ty vytrvale ucpané hluboké póry. Chce to občas trochu přitlačit a je to.



Důkaz místo slibů. Špachtle po jednom přejetí po mém ctěném nose.

Na špachtli jsem se těšila hlavně kvůli zmenšení pórů (kosmetičku jsem kvůli tomuto problému navštěvovala bezúspěšně po dobu jednoho roku) a také byla jsem zvědavá, co špachtle zmůže s mými začervenalými tvářemi. Mikromasáž ultrazvukem totiž mimo jiné zlepšuje prokrvení pleti a tím eliminuje tyhle nejrůznější fleky a skvrny. Kdybyste to náhodou nevěděli.


A jak to dopadlo? Nevím, jestli je to špachtlí, mojí současnou pleťovou péčí, placebo efektem, nebo vším dohromady, ale moje pokožka vypadá opravdu znatelně lépe. Není tolik začervenalá, nezčervená ani při přechodu z tepla do zimy, ale.. póry tam pořád jsou. Sice se o trochu méně zanáší, jsou možná kapánek menší, ale jsou tam pořád. Škoda. Doufám, že pravidelné čištění v kombinaci s kosmetickými drijáky zabere a póry se zdekují pryč nadobro.


Pokud váháte nad koupí špachtle, kupte si jí. Neprohloupíte. Čištění je příjemné a účinné. A je to i finančně výhodné. Spočítejte si, kolik utratíte za nejrůznější náplasti, gely, peelingy a další hovadiny pro vyčištění a zúžení pórů... když tu sumu dáte dohromady, máte špachtli, která je účinná a hlavně nějaký ten rok s vámi vydrží.


Tak co, láká vás koupě 'domácí' ultrazvukové špachtle, nebo už ji máte? Nebo máte jinou zaručenou metodu pro hloubkové a dlouhodobé vyčištění těch hnusů z obličeje?

Hezký den! :)

21 komentářů:

  1. Ahoj, na kolik vyjde takova spachtle? Ja byla vzdy jen u kosmeticky.

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle model jsem dostala, takže přesně nevím. Ale na slevových portálech se špachtle pohybuje kolem 1 200- 1 500 kaček.

    OdpovědětVymazat
  3. To je moc zajímavé. Já dostala žehličku, ale zatím jsem ji nepoužila. Nemám ty vodivé gely.

    OdpovědětVymazat
  4. Žehličku na pleť..? To taky existuje?! Ale ne, že bys to Ty potřebovala :)
    Nějaké vodivé gely jsem viděla u Ryoru, v jejich profi řadě. Mohly by je mít i v jejich podnikové prodejně v paláci Metro.

    OdpovědětVymazat
  5. Já ke kosmetičce nikdy nechodila, tak ani nevím, že něco takového existuje. :D

    Jinak zatím jsem vždycky slyšela, že větší póry prostě nezmizí. Někdo má a někdo nemá a nejde s tím nic dělat, kromě udržování v čistotě.

    OdpovědětVymazat
  6. Póry nezmizí úplně nikdy :) .... ale špachtle vypadá dobře...

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  7. Špachtli bych si určitě ráda pořídila. Viděla jsem na ní video na youtube a hodně mě láká ji vyzkoušet. Díky za super článek!

    OdpovědětVymazat
  8. Že póry nikdy nezmizí, to bohužel vím už dávno.. ale přece musí jít i ty moje do jisté míry zmenšit a hlavně vyčistit! Dokud na nějaký osvědčený lék nepřijdu, nedám si pokoj! :)

    OdpovědětVymazat
  9. teda to je dost síla! nechci vidět, co by to vytáhlo mně! :D já jsem byla na kosmetice jednou před x lety, totálně mě rozhnípala. ale tu špachtli bych chtěla zkusit, kamarádka má kurz a tam se s tím učili a moc si to chválila.

    OdpovědětVymazat
  10. Profi špachtle jsou samozřejmě lepší a mají hodně nastavení a gely jsou skvělé, úplně vidíte jak se to do gelu všecho čistí ..bleee ale je to hezky znát i když stejně něco je potřeb aručně dočistit. Špachtle není vše spásná a pory opravdu nikdy nezmizí - genetika, UV záření, čištění, masáže, správná kosmetika , věk - to vše má vliv.

    OdpovědětVymazat
  11. Natálko, když jsem byla poprvé u kosmetičky, taky mi 'čistila' obličej mačkáním.. byla jsem rudá ještě na druhý den a navíc to pěkně bolelo. Jestli váháš, špachtli určitě zkus. Oproti mačkání je to úplný zázrak!
    Jani, je mi jasné, že si póry úplně nevyléčím, ale.. bože, po kom to mám?! A dokud bude existovat nějaká naděje, že se alespoň trochu zmenší a vyčistí, budu pořád hledat a pátrat :)

    OdpovědětVymazat
  12. Chizu Saeki na póry doporučuje masáž velkou kostkou ledu (namraženou třeba v kelímku od jogurtu) zabalenou do potravinové fólie.

    OdpovědětVymazat
  13. To zní zajímavě.. jen se bojím, aby ten účinek nebyl jen krátkodobý a až pokožka přijde k sobě, aby se póry nevrátily do původní velikosti. Ale proč to nezkusit.. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Prosím co je to za značku? Chystám se taky koupit špachtli ale nějak se v tom přestávám orientovat chtěla bych tak do 2tis..je jich na trhu víc a nevím v čem je rozdíl?

    OdpovědětVymazat
  15. Na trhu je špachtlí opravdu hodně, popravdě se v tom také přesně neorientuji, ale velké rozdíly mezi nimi nejspíš nebudou. Tuhle jsem dostala jako dárek a stála cca 1 500, na slevomatu mají občas i výhodnější ceny. Tento typ je KD-8020, na youtube jsou i nějaká videa, tak můžeš porovnat :)

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji ti za odpověď, dneska mi jedna přišla je to trochu jiný typ než ta tvoje ale zdá se mi že vydává takový zvláštní nepříjemný zvuk kromě toho že když přejíždim po tváři tak je jak holící strojek to mi neva, ale ten druhý zvuk nevím jestli je to normální...

    OdpovědětVymazat
  17. Ta moje tak trochu 'vrní', právě jako holicí strojek, když přejedu přes pupínek či hodně znečištěné místo, tenhle zvuk se zesílí.. ale jinak si žádné zvláštní zvuky neuvědomuji.
    Je ale možné, že každý typ špachtle dělá trošku něco jiného. Hlavně vyzkoušej, aby dobře čistila! :)

    OdpovědětVymazat
  18. ok,tahle právě vydává takovej zvuk že i kocour utek :-( tak to asi nebude moc dobrý no uvidim...na pleti zatím nic zvláštního nepocituji tak to budu zkoušet...

    OdpovědětVymazat
  19. no dneska už to bylo lepší dala jsem si tam jinej program..ještě se tě zeptám jak často si tou špachtlí čistíš pleť?

    OdpovědětVymazat
  20. Snad ti bude špachtle sloužit dobře! Pleť si čistím po 3- 4 týdnech, záleží, jak moc je 'špinavá'.

    OdpovědětVymazat
  21. Mám už špachtli dva roky a jsem s ní velmi spokojena. Přesvědčila mě znovu o kvalitě, když jsem jí vyzkoušela na své vnučce, která měla pleť puberťáka s hodně pupínkama. ˇčistila jsem jí ob den a neuvěřitelně se jí zlepšila .Tak za mě fakt dobrý.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a podněty!