Tak tohle si nekupujte...!

Onehdá mi jedná čtenářka (překvapivě anonymní) vynadala, proč píšu o prostředcích intimní hygieny. Prý, když je to intimní, tak to má být okolnímu světu skryto a ne to takhle veřejně prezentovat... Víte, proč píšu o různých přípravcích intimní hygieny? I když je nahota i sex dneska na každém rohu, spousta holek se o intimních problémech bojí/ stydí mluvit nejen s mamkou či kamarádkou, ale i se svým gynekologem. Raději tam nejdou a trpí potížemi...

Proto bych ráda přidala vlastní zkušenosti, které by takovýmto stydlivkám mohly pomoci od problémů, aniž by se musely někomu svěřovat a třeba i prolomit onu stydlivost. Koho podobné 'intimní' články pohoršují, nechť přestane číst. My ostatní směle do toho.

V zásobách od Ježíška (mamky) jsem měla uložený gel pro intimní hygienu od švýcarské firmy Just. Obal vypadá vyloženě draze lékárensky, vyrobeno ve Švýcarsku, tak proč to nezkusit?



Při podrobnějším ohledání mě zamrzel fakt, že Ježíšek neumí číst složení výrobku a že se tento přírodní produkt za přírodní opravdu jen vydává. Už se mi ani nechce lamentovat nad tím, že výrobek má v názvu 'nature' a 'nature' to fakt není... Složení je prošpikováno sulfáty, PEGy, parabeny,... na co si jen vzpomenete. Někomu toto složení nevadí, ale mě teda jo!

Tady udělám odbočku. Mnozí si pomyslí, jaká to nejsem fajnovka, že musím mít extra mytí pro intimní partie a navíc se ještě nespokojím s ledajakým... Ne, nespokojím. Léta jsem používala mycí gely a emulze s obsahem sulfátů a další chemie a myslela jsem si, jak dělám všechno dobře. A léta jsem trpěla na výtok, který byl podle mého (bývalého) gynekologa fyziologického původu a vše bylo v pořádku. Od té doby, co jsem přešla na přírodní péči a používám mycí olej, je všechno v cajku. Žádný výtok, žádné svědění. Ale to jen tak na okraj, abyste věděli, že mám vážný důvod k tomu být fajnovka.


Když překousnete složení, postaví se do cesty další překážka v podobě obalu. Je to šroubovací lahvička z bytelného plastu. Asi nemusím zdlouhavě popisovat, jak jsem x- krát honila zbloudilé víčko po vaně a jak mi z lahvičky nešla vymáčknout ani kapička gelu. Balení je opravdu krajně nepraktické.

Samotný gel má vodovou konzistenci, šmoulově modrou barvu a neurčitou jemnou vůni. Pění dostatečně a samotné použití je příjemné. Ale... po týdnu používání pozoruji, jak se mi opět vrací můj starý známý výtok a přidává se svědění. Za normálních okolností nejsem citlivka a v tělové péči něco přestojím, ale v tomhle případě opravdu ne!

Tento pokus s tímto intimním gelem mi jen potvrdil, že chemii v této oblasti prostě nesnesu. Vlastně.. nenapadá mě, komu by tento chemický koktejl mohl vyhovovat. Pokud jste citlivější rozhodně se firmě Just vyhněte a raději si pořiďte nějaký přírodní kousek. Ani těm otrlejším bych ale gel nedoporučovala, protože ta chemie ve složení nemůže vyhovovat snad nikomu...

Máte nějaké osvědčené intimní mytí, kterého se držíte?

Hezký den! :)

Komentáře

  1. Pokud má někdo problémy s povídáním o kosmetice, věnované intimní hygieně, nechť článek přeskočí a nemudruje :-) Já dost silně přemýšlím o oleji pro intimní hygienu od Saloosu. Cena není tak příznivá, jako u běžných gelů, ale přírodní kvalita to vyváží a denní spotřeba je vcelku mizivá.

    OdpovědětVymazat
  2. Saloos má sice lepší složení, než většina drogérky, ale složení také nemá 100% přírodní. Co si tak pamatuju, jsou v něm nějaké PEGy a tak.. bohužel ale nedokážu objektivně posoudit, jak moc a jestli převládají pozitivní účinky přírody, či právě chemky..

    OdpovědětVymazat
  3. Presne tak, kdyz je to pro ni intimni, nemusi to cist. Jinak ja tyhle gely nepouzivam, pouzila jsem jen jednou a katastrofa, navic i doktorka rekla, ze to je to nejhorsi, co muze byt. Za me ne, ale zas nikomu neberu to, ze se bez toho neobejde.
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  4. Mě doktoři právě vždycky nabízeli různou chemku a já si jí v lékárně fakt kupovala.. až jsem přišla na přírodní produkty a najednou bylo všechno fajn. Bez gelů bohužel nemůžu existovat, což na jednu stranu leze do peněz, ale na druhou stranu mám pokoj od problémů a nemusím každý měsíc k doktorovi :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mně je celkem fuk, jaký to má složený, ale trpím na kvasinky a zjistila jsem, že jediný, s čím mám zkušenosti, že to pomáhá je tohle http://www.ziaja.cz/offer/produkty/intimn__hygiena/kr_mov_,prod:prost_edek_pro_intimn__hygienu_s_kyselinou_ml__nou.html
    Od té doby mě kvasinky trápí minimálně, když mi ale gel došel a zkusila jsem jiný, tak hned letěl do koše, protože se hned vrátily :D Takže je mi fuk, jaký to má složení, ale když mi to ušetří utrpení, tak to miluju :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Pokud ti to vyhovuje, pak je všechno v pohodě :) Jestliže mi něco sedí, tak složení také neřeším, ale bohužel se mi čím dál tím častěji stává, že mi spíš vyhovuje příroda. Ziaja mě také lákala, ale pak jsem narazila na již zmiňovaný Cattier a teď i na Argital a jsem spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezva článek! Jaký olej tedy používáš. Měla jsem od Hádka, ale jaksi se brzy zkazil. Máme doma docela teplo a asi těm přírodním produktům to nesvědčí. Nebo je to nesmysl?

      Vymazat
  7. Ano, je to možné. Přírodní produkty sice konzervanty obsahují, ale ty nejsou natolik účinné, jako ty chemické. Takže je klidně možné, že se produkt v teple zkazí,aniž by dosáhl doporučené doby spotřeby..
    Já jsem používala <"Cattier Gynea">, který mi hodně pomohl. Bohužel ale změnili složení a už mi tolik nesedí, takže jsem přešla a Argital intimní gel. S tím jsem zatím spokojená, určitě časem poreferuji :)
    Oba dva produkty moc konzervantů neobsahují, ale zatím se mi nestalo, že by se mi některý z nich zkazil. A to máme v koupelně kolem 22°C.

    OdpovědětVymazat
  8. Já nedám dopustit na Intimu od Atoku, ta mi vyhovuje velmi. Naopak výše doporučovaná Ziaja mě svými výsledky moc nepřesvědčila. Při potížích používám s perfektním výsledkem kokosový olej, ale kupodivu se mi mnohem víc osvědčil tekutý rafinovaný, než tuhý panenský...

    OdpovědětVymazat
  9. já jsem taky přestala úplně používat výrobky z drogérky a lékárny - přijdou mi všechny jen jako další marketingový tah, bohužel :( ... holky si myslí, že pro sebe dělají to nejlepší, když je používají, ale opak je pravdou ... můj gynekolog mi řekl, že nemám používat vůbec nic, že je to nejlepší, ale jak jsem byla zvyklá něco dávat, tak jsem prostě a jednoduše přešla na kokosák, páč jsem nevěděla co s ním a navíc má antimykoidní účinky (prostě proti kvasinkám) a jsem spokojená ;)

    OdpovědětVymazat
  10. já naštěstí (klepu klepu) s tímhle problémy nemívám, párkrát jem si sice donesla něco z bazénu, ale vždycky se to vyřešilo nějakýma čípkama od doktora a během pár dnů se to vyřešilo. takže jenom občas používám Niveu 2v1, i na holení.
    ale co se týče Justu - našla jsem na Vánoce doma u mamky krém, že na smíšenou pleť, natural, vypadalo to hezky... a na druhém místě ve složení Paraffinum Liquidum...

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně tak, Just mě taky hodně zklamal složení, byly doby, kdy jsem (neznalá hnusáren ve složení) považovala Just za kvalitu, kvalit... ale doby neznalosti jsou tatam a já jsem nestíhala zírat, co vše se v kdejakých jejich výrobcích nachází... jediná věc, která jim může být připočtena k dobru je ta, že jako jedni z mála mají na internetu složení u kompletního sortimentu :)
    S pozdravem Gleys

    OdpovědětVymazat
  12. A na jinak na intimní hygienu používám nerafinovaný zmýdelněný olivový olej (resp. čisté přírodní mýdlo) a taky klid :)

    OdpovědětVymazat
  13. Také mám radši přírodnější produkty a ideálně oleje,ale pořád nějak testuji a testuji, teď také chystám článek o novém produktu z této kategorie.

    OdpovědětVymazat
  14. Luci, na tvoje doporučení jsem si chtěla ATOK pořídit, ale mrzí mě, že jde objednat jen přes ehop.. ale měli by vystavovat na březnovém Beauty&Spa, tak si konečně nakoupím :)
    Holky, máte pravdu, kokosák je na intimní problémy i hygienu jako takovou super! Na rozdíl od předražených lékárenských produktů aspoň člověk ví, co na sebe dává a může si být jistý pozitivními účinky. Já u mnohé chemky nedokážu adekvátně posoudit, jestli těch pár rostlinných výtažků na posledních místech složení má vůbec nějaké (a jestli vůbec pozitivní) účinky, nebo to všechno přebijí chemikálie a ve výsledku je to ještě horší, než kdybych se myla obyčejným olivovým mýdlem...

    OdpovědětVymazat
  15. no to mi neříkej, že za výtok můžou intimní gely. tak to je vážně super no :D já teď používám Lactacyd - hroznej, a od Oriflame s pivoňkama, ten mi naopak vyhovuje, ale až to dopotřebuju, chtěla jsem si koupit intimní olej od Saloosu a po tomhle článku vím, že opravdu musím. je dobře, že se nestydíš o takových věcech psát, nevím, co je na tom tak hrozného :)

    OdpovědětVymazat
  16. Nechci vznik různých gynekologických potíží paušalizovat, ale u mě za ně mohly jednoznačně právě gely z drogérky. Saloos není sice 100% přírodní, ale zkus ho :) Třeba ti bude opravdu vyhovovat a eliminuje případné potíže.

    OdpovědětVymazat
  17. No fuj, jsem se úplně orosila, když jsem si prohlídla to složení. Není to skoro už trestný? Od Justu doma používáme jen směs "31 bylin", kterou mamka používá při přípravě měsíčkové masti, z níž se pak díky tomu stává elixír prakticky na všechno. Ale tohle je asi značný humus. Bych nepoužívala, ani kdyby mě o tom chtěl přesvědčovat celý sbor gynekologů (a pevně doufám, že většina schopných lékařů by od toho dala ruce taky pryč).
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  18. Jako napsat na obal je že to přírodní a pak uvést takovéto složení odporuje vyhlášce o kosmetice 1924/2009, ale podle mě, pokud je někdo nepráskne, tak s tím výrobce nic neudělá a bude vesele dál prodávat 'přírodní' kosmetiku za X stovek.
    V tomto směru bohužel nemám o lékařích valné mínění, alespoň ti moji mi vždycky nabízeli značky, které byly akorát tak předražená chemka, neboť z toho určitě měli nějaký bonus. Takže jsem si na většinu problémů našla 'domácí' řešení a k lékaři chodím jen na preventivní prohlídky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!