Můj zelený mozek nechápe

Jak by řekla Mitsuuko, asi mi úplně zezelenal mozek. Jinak si to nedovedu vysvětlit. A že ta přeměna z holky, co na sebe nekontrolovatelně plácá kosmetiku nehledě na složení, na šetrnou uživatelku přírodní kosmetiky proběhla celkem rychle. Ostatně, tohle říkala už i Luc, jakmile člověk zabředne do přírodní kosmetiky, jen tak se jí nevzdá.

A můj zelený mozek nechápe humbuk posledních dní kolem krému Visionnaire od Lancome. Osobně nic proti této high- end značce nemám, nechodím se na ni koukat do parfumérek a vlastně mě zanechává chladnou. Irituje mě ale to, co si firma dovolí vyrobit, vychválit a prodávat za tak nekřesťanské peníze. Vám nepřijde, že si z nás výrobci konvenční kosmetiky mnohdy dělají srandu? Nebo mi má spíš zůstat rozum stát nad tím, co jsou ženy ochotny koupit, protože jim někdo řekl, že budou mít hezčí pleť? Tak nebo tak...


50 ml krému koupíte za něco málo přes 2 tisíce korun. Za tyhle prachy slibuje Lancome jakousi zázračnou molekulu obnovující pokožku. Nejsem sice chemik, ale dlouhé složení začínající  Aqua, Glycerin, Cyclohexasiloxane, Butylene Glycol, Dicaprylyl Ether, Sodium Tetrahydrojasmonate, Dimethicone,... mě vůbec neláká. Sice ano, hned na dimethiconem je Limnanthes Alba Seed Oil, mokřadkový olej, který je silným antioxidantem a pokožku regeneruje, ale proč se nachází v tak otřesné společnosti?! Nebudu tady dopodrobna rozebírat složení, i přes mé chabé chemické znalosti mi selský rozum říká, že trocha silikonu, glycerinu, vody, nějakého toho rostlinného oleje a zázračné molekuly nebude mít hodnotu několika tisíc. Maximálně tak několika stovek.

Největším tahákem na zákazníky jsou bezesporu sliby viditelných změn již za 7 dní používání! Ještě aby ne.. Krém obsahuje množství silikonů a glycerinu, které pokožku rychle vyhladí, zjemní, vypnou.. vyzmizíkují jemné vrásky, zjemní rozšířené póry a vy se můžete radovat z krásné pleti. Ovšem problém přijde v okamžiku, kdy krém dojde, neboť se stav pleti vrátí velmi rychle do starých kolejí. A to ještě pomíjím fakt, že glycerin pleť z dlouhodobého hlediska vysušuje, zatímco silikony tvoří na pleti neprodyšný film, který nahrává dehydrataci a vzniku pupínků...

Ale proboha proč? Proč si na obličej plácat směs předražených silikonů, které mi s pokožkou z dlouhodobého hlediska nic neudělají, když mi daleko lépe poslouží vhodný rostlinný olej za pár korun? Problém je v tom, že ať už rostlinný olej či jiná přírodní kosmetika nemají tak rychlý nástup účinků, mnohdy to trvá měsíc, než se pozitivní účinky projeví. Oproti tomu chemka účinkuje (téměř) okamžitě. Ale! Chemka= okamžitě, ale ne dlouhodobě X příroda= pomalu, ale jistě.

Jedna slečna mi argumentovala, že ať bude používat jakýkoliv produkt, stejně, když ho vysadí, neuvidí pozitivní výsledky, které daný výrobek měl. Ano, je to pravda, ale jen do jisté míry. Vhodná kosmetika totiž nemá pokožku měnit, ale podporovat její přirozené procesy. Vhodné kosmetiky není třeba používat deset lahviček denně, bohatě postačí dvě. Vhodná kosmetika má totiž podporovat přirozené biorytmy kůže a tím jí ozdravovat, zbavovat nedokonalostí, vypínat ji... a když je kůže zdravá, nepotřebuje tolik pečujících produktů a když se nějaký ten krém vynechá, nic se nestane. Co když ale vynecháte kousek konvenční kosmetiky? Pleť se bleskurychle vrátí do svého původního stavu.

A můj zelený mozek se tak ptá: jasně, všichni chtějí mít všechno hned, i krásnou pleť, ale proč takovýmhle nepřirozeným způsobem? Proč utrácet peníze za předražené produkty, když pokožce prospěje daleko víc oliváč za stovku? Vzhledem k tomu, že já jsem měla pleť krásnou tak před 15 lety, pupínky ani rozšířené póry mě už tolik neiritují. Prostě jsem taková, jaká jsem a nějaké silikony mi od toho nepomůžou. Raději hledám něco, co mé pleti pomůže dlouhodobě a hlavně prokazatelně. Je to běh na dlouhou trať, ale s dost jasnou vidinou na zdravou pěknou pleť.

Co si myslíte o novém Lancome krému? Láká vás k vyzkoušení, nebo si o jeho složení myslíte něco podobného jako já?

Hezký den! :)

Komentáře

  1. Super článek, který jsem přečetla jedním dechem. Naprosto se s tvými názory můžu ztotožnit. Taky nechápu, proč bych měla vyhazovat peníze na neskutečně předražené krémy narvané silikony a dalšími hnusy, když můžu pleť hýčkat kvalitními přírodními oleji, navíc za pár kaček.

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
  2. Zeleným mozkům zdar! Já jsem si teda nevšimla nějakého humbuku okolo Visionare (jen ty vzorečky, které rozdávaji na fb), ale vůbec mě neláká. Je fakt, že člověk z té přírodní kosmetiky musí jednou zblbnout (chjo, když já už kontroluju i složení wc kachny).

    OdpovědětVymazat
  3. Claire, mě slečny ze Sephory cpaly vrozky, ale poslední kapkou byly pochvalné články na několika blozích.. 'Je to drahý, nic moc to nedělá, mám pupínky, ale stejně bych si to příště koupila, protože jsem to dostala zadarmo'. Tenhle přístup fakt nesnáším! Nejhorší, že si to pak přečtou mladý holky a mají dojem, že drahý krém= správná péče a už nad tím nijak neuvažují.

    Holky, děkuji za podporuju! Jsem zvědavá, kolik mi tento článek přiláká haterů! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Můj mozek už zcela zezelenal. Taky nechápu utrácení za tak drahé krémy (pro mě vyhazování peněz) Především jsou to lidi, co nezkoumají složení a myslí si, že když si koupí značkový drahý krém, že to bude terno. Já si teď koupila avokádový krém od Alverde za 80 korun a jsem naprosto spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem toho názoru, že dokud nedostane člověk pořádnou kosmetickou facku ve formě alergie, akné nebo podobné "srandy", složení prostě číst nezačne a všem bio-nadšencům se bude pochechtávat. Než se mi projevila alergie na syntetickou parfemaci, složení jsem taky neřešila. Po tom, co jsem musela začíst složení číst a alespoň trochu mu rozumět, jsem nestačila žasnout :-) Takže souhlasím s každou tvojí větou :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Sakra, přišla jsim mi s tímto článkem akortá vhod. Nedávno se někdo ve článku u Cyklistky zmínil o nablblejch zelenejch mozcích - nějak jsme to okomentovala, pak jsem dostala dobrou ťafku odvetou, tak nevím, jeslti nebyly nějaké erupce na slunci. A teď koukám, že mám v bloglovinu nejdřív článek od Cyklitky "Nablbý zelený mozky" a pak hned Tvůj =D no, šla jsem nejdřív do Tvého a docela se děsím toho, co se dočtu v tom druhém..
    A k Lancome.. taky jsem koukala, jak se to vyrojilo. Hlavně jsme to nepochopila - to rozdávali krémy za dvojku? a proboha proč? nevím, jestli je zrovna naše blogerská obec plná čtenářstva, které by bylo vhodnou cílovkou.. Ale ještě mě poslední dobou docela zaráží ta kosmetika s mrtvým mořem - Guy de on, nebo tak nějak.. viděla jsem složení a tak "hezké" složení bych si v přírode fakt nedovedla představit =D a za ty prachy ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Ámen!! :o)) taky jsem se nad tou Lancome masáží pozastavila.. přijde mi, že si z nás ty firmy fakt dělají srandu a zkoušejí, co jim zákazník sežere a kolik je ochotný zaplatit za zázračnou molekulu, kód mládí, antigravitační řasenku a nemohu nezmínit mou nejoblíbenější Andersonovu kapalinu :o))))
    Jdu se máznout olejem.. :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já zapomněla na tvou teorii Andersonovy kapaliny!! =D

      Vymazat
  8. Mitsuuko, taky jsem koukala, že se nám to s Cyklistkou pěkně sešlo :)

    Enko, antigravitační řasenka zní fakt super! Já jsem teď někde narazila na produkt s výtažky ze tří druhů čaje.. Od kdy existuje něco jiného, než Camellia Sinensis?? Už vím, bylo to v Yves Rocher.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, YR tam jsou na tohle profíci. Mně hrozně pobavila máma, která si čuchla malinového oleje a řekla, no vidíš, tohle se mi nelíbí tolik, jako pravé maliny od YR!! =D

      Vymazat
    2. No, asi mysleli čaj černý, zelený a ovocný :o)))
      A dnes jsem objevila další značku, kterou nepotřebuju.. Kiehl´s.. nadšená recenze na sérum, které zesvětluje pigmentové skvrny.. složení masakr, cena 1290,- :D odhaduju, že ta bělící složka bude salicylic acid, takže si radši koupím za dvacku Acylpyrin a udělám si masku podle Cyklistky.. :o)) a jdu přemýšlet, za co utratím těch ušetřených 1270,- :D

      Vymazat
    3. Na Kiehl´s jsem taky koukala, dokonce jsem chtěla navštívit ten jejich obchod, ale.. přesně, jak říkáš ty :)

      Vymazat
  9. highend krémy mě teda vůbec nelákají, je ale třeba říct, že už asi 5 měsíců používám přírodní kosmetiku - ze začátku to bylo super, ale poslední dobou se mi vrátilo akné a pleť je ošklivá a podrážděná a přitom jsem nic neměnila, takže přes Biodermu Global, která mi obličej vrací do koukatelné podoby v podstatě od prvního namazání, přecházím zase k běžné nepřírodní kosmetice, protože to pro mě ztratilo smysl. zelený mozek jsem nebyla nikdy, jen jsem to prostě chtěla vyzkoušet. vyzkoušela jsem, hezké, nevyšlo, jde se dál. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, že když ti něco nevyhovuje, nebudeš se toho držet :) Přírodní kosmetika mi taky nejdřív osypala ksicht, ale poté se to zlepšilo. Chce to vydržet.

      Vymazat
  10. Naprosto se ztotožňuji s tvým názorem. Právě i způsob toho, jakým kosmetické firmy tahají z pěknépletichtivých žen nekřesťanské peníze, za které vlastně dodávají ovoněné minerální oleje a silikony, byl jedním z důvodů, proč jsem přešla na přírodní kosmetiku. Když už investuji někdy nemalé peníze do nějaké péče, očekávám, že platím za kvalitu složení a ne drahou reklamu. Navíc si svého těla a své kůže, která je největším orgánem vážím a nehodlám do něj cpát zbytečné, ničím neprospěšné látky. Zeleným mozkům zdar! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, když už si zaplatím nemalé peníze, chci za ně dostat něco kvalitního, ne jen nefunkční chemické látky v hodnotě několika korun.

      Vymazat
  11. Nikdy by mě nenapadlo o tom přemýšlet, a to nejen z důvodu, že to nepoužívám. Díky za rozšíření obzorů:)

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkný článek, naprosto souhlasím, neřikám že jsem úplně proti chemce,ale snažím se mít doma alespoň 90% přírodní kosmetiky. Ale taky nechápu ten hubkum všeobecně na drahé značky z parfumerek. Já se musím pochválit , že jsem při poslední návštěvě oddolala a nekoupila krém ,který byl chemkou nabitý ,ale voněl taaaaaak nádherně po meruňkách , že to prostě málem nešlo :)))) Já u klasické kosmetiky kupuji peelingy, maska, vlasovou kosmetiku, dekorativku a občas neodolám tělové péči nebo sprcháči :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nejsem 100% proti chemce, ale většinou, když si přečtu složení, nechám jí v regále.. Sáhnu jedině po zajímavějších produktech, jako je třeba Soap&Glory, ale jinak mě konvenční kosmetika prostě neláká.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!