Soaphoria aneb Co na tom všichni vidí?

Stává se ze mě konzerva. Ráda se vracím k oblíbeným produktům a osvědčeným značkám, nebaví mě shánět pořád něco nového a neokoukaného. Obdivuji třeba trb, která má v rukávu neustále spousty novinek, neznámých značek i eshopů. Mě se asi prostě kosmetika trochu přejedla. Ale přesto, když se ke mě dostala Soaphoria, se kterou jsem doposud neměla tu čest, měla jsem radost. Je to ručně vyráběný, od našich sousedů a taky v tom není palmový olej...



Čistící mýdlo s aktivním uhlím i levandulový balzám na rty vypadají slibně. Sice ani jeden nemá proslulý kelímek s tím pěkným zavíráním a tyhle obaly jsou takové obyčejné, ale do čeho taky chcete zabalit balzám na rty a tuhé mýdlo, že jo? A obsah je beztak důležitější.

Na balzámy na rty mám po zkušenostech s Badger docela vysoké nároky. Hodně pečujících olejů a extraktů a taky nějaká ta pěkná vůně navrch. Byť tenhle levandulový od Soaphoria obsahuje ricinový, mandlový a hroznový olej a taky kakaové a bambucké máslo, na druhém místě složení je kokosák, který je pro moje rty absolutně nedostačující. A to bohužel nezachrání ani ta pěkná kombinace složek, která následuje za ním.



Ve výsledku to dopadlo tak, že si pusu musím co pár desítek minut přemazávat a stejně mám nepříjemný vysušený pocit. Balzám na rtech moc netaje, spíš po nich klouže a to málo mastnoty, co na pokožce zanechá, na rtech spíš sedí, než aby se to vsáklo. Spíš mi přijde, že ho po chvíli ze rtů olíznu nebo setřu při pití, než aby se vstřebal. Dle mého (těch nepříjemných pocitů i nepohodlné aplikace) za to může vysoký podíl včelího vosku.

Ještě víc mě ale rozladil fakt, že balzám je barevný (ok, není to úplně barva, je to takový divný odstín fialovo-šedivé, ale prostě bílé to není) a přitom v INCI není ani zmínka o nějakém Cl, extraktu z ovoce nebo čemkoliv podobném barvícím. Má i dost zvláštní vůni a vůbec si nejsem jistá, které z uvedených složek jí mám připsat. Což mě přivádí k otázce, jestli Soaphoria uvádí na obalech celé a opravdové složení...?


Dostal se mi do ruky i levandulový univerzální balzám, který měl oproti oficiální fotce na webu diametrálně rozdílnou barvu, konkrétně tmavě fialovou, a jako bonus byly na dně balení usazené třpytky (tudíž nějaká slída). Ale opět, o jakémkoliv barvícím elementu není v INCI ani zmínka, stejně tak v něm nefiguruje mica či něco podobně lesklého.

Protože jsem balzám vyzkoušela jako první, k čistícímu mýdlu s aktivním uhlím jsem přistupovala dost skepticky. Já prostě mám ráda, když vím, co si na ten ksicht dávám... Mýdlo ale voní pěkně po tea tree (beztak se ale nemůžu zbavit pocitu, že tam cítím ještě nějaké další éteráky) a podle uvedeného INCI vypadá sympaticky.



Ale... hned na druhém místě glycerin (to, že je na prvním místě voda a mýdlo, které vlastně není ani pořádná pevná tuhá kostka, se po pár namydleních rozpadá, raději přejdu bez většího rýpání). Glycerin na pleti nemám ráda. Došla jsem k závěru, že pokud je ve větší koncentraci (cca v první polovině INCI) a na pokožce zůstává dlouhodobě, ucpává mi póry a docela solidně tvoří pupínky. Ale tadyhle to je mýdlo, které člověk hned z obličeje smyje, takže...



... takže se bude při smývání muset dost snažit. On totiž ten glycerin na pokožce tvoří takový nepříjemný povlak, který jen tak snadno nesmyjete. Poprvé jsem si opláchla obličej svým starým zaběhnutým způsobem a po osušení jsem měla dost silný pocit, že je na té pleti 'něco navíc'. Takže jsem opláchla ještě jednou a bylo to lepší, ale přesto ne úplně dokonalé, jako jsem zvyklá s mycími pěnami.

Pleť navíc celkem vrzala a byla taková stažená, celkem vysušená. Takže nějak nemůžu objektivně posoudit účinky aktivního uhlí a tea tree, protože po tom vydatném smývání a oplachování prostě žádné nevidím. Ucpávání a spol. jsem se naštěstí nedočkala, nebo alespoň ne v takové míře, abych za ně mohla vinit právě tuhle kostku.

No co vám budu říkat... prostě ne, já ty nový a doposud neobjevený značky nemůžu zkoušet. Asi jsem na to už moc rejpavá. A co vy a Soaphoria?

Komentáře

  1. Já mám se Soaphoria dobrou zkušenost. Mám ve vzorku tucet verzí tělových sufflé a ta jsou dokonalá, pak mám masku na vlasy v prášku - dokonalá a masku na pleť s uhlím. Ta je strašně silná a vytahuje pupínky jako blázen, jako že druhý den ti to všechno vyleze. :D A pak mám právě i tohle mýdlo, na které jsem se ještě nevrhla. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám dva jiné balzámy na rty (meduňka a kakao) a ty mi přišly fakt fajn. Mýdlo jsem nezkoušela, ale tělové suflé a sprchovou pěnu jo a ty byly super. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nějak mě to úplně nechytlo za srdce, když toho najednou bylo kolem plno. I když to třeba může být i fajn, třeba ty mazání na tělo, ale zas jsem ráda, že si můžu přečíst o něčem jiném, než pořád souffle dokola . Já se pak cítím taková přesycená. Ale zkoušení mě baví pořád. Na druhou stranu v menším tempu. Zjistila jsem, že potřebuju víc stability v péči. Občas se vrátit i k tomu, co sedí. Neměnit věci příliš často.
    A ohledně glycerinu, tam jsem to definitivně pochopila až díky Tobě - hlavně ohledně obličeje. Mám to stejně. S glycerinem taky zrovna kámoš nejsem ...

    OdpovědětVymazat
  4. Bola som v jednom nakupnom centre Mlyny a tam bola tiež kozmetika s touto značkou a rozmýšľala som dlho či si kupim nejaky ten balzam na pery, ale ako tak čítam som rada že som si ho nekúpila, lebo ak aj po natretí mam mat pocit suchých pier tak to bohvie čo neni, to si môžem natrieť pery aj kokosovým olejom a mam to iste:))

    OdpovědětVymazat
  5. Zkus si poridit neco jineho, ja ctu same dobre recenze a tahle je prvni negativni, ty jo. Doma me ceka balicek a to sprchovy krem do sprchy a jilova masky na oblicej. :-)
    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  6. Mě povětšinou u Seaphorii zklamalo složení. Třeba jejich čistící bahno obsahovalo chemické konzervanty :/ Od té doby u nich už důkladněji zkoumám složení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!