Letní Martina

Tenhle článek mám v konceptech snad dva roky a když už se blíží to léto, snad už uzrál čas na to ho zveřejnit. Poslední dobou jsem se z nekritického obdivu Mádary přesunula na německou Martinu. A docela si to užívám, protože tahle značka neobsahuje mnou nenáviděný glycerin, alkoholu jenom pomálu a navíc nevšedně bylinkově voní. Předminulé jaro jsem si pořídila tělový a pleťový fluid Summer Time, který je primárně určen pro péči po opalování, ale já jsem se toho nebála a mazala jsem ho furt pryč...


Martina Gebhardt všeobecně obsahuje hodně netypických výtažků, olejů a esencí. Dohromady tvoří skvělé maximálně účinné produkty, ze kterých jsem zatím mnoho nevyzkoušela, ale co jsem měla, byla v podstatě sázka na jistotu. Dovolím si tak říct, že cokoliv si od Martiny pořídíte, nemůžete sáhnout vedle.

U celé produktové řady Summer Time mě zaujalo složení, které je plné oleje z tungovníku moluckého a rakytníku, zklidňujících výtažků z růže, mrkve, třezalky a slunečnice topinambur. Je to hodně neobvyklá nadupadá kombinace, která má zklidňovat pokožku po opalování, regenerovat a případně i trochu zvýraznit a prodloužit opálení. Já s opalováním osobně problémy nemám, takže nedokážu tuhle stránku plně posoudit, nicméně je to příjemné se tím namazat po opalování i kdykoliv jindy.


Já jsem si vybrala tělové&pleťové mléko s tím, že se budu moct mazat celá od hlavy k patě. Navíc, mléko má příjemnou lehkou konzistenci, takže se na léto celkem hodí (i když obsahuje vysoký podíl olivového oleje, který může být na někoho až příliš těžký a hutný).

Barva je trochu hnědo oranžová díky rakytníkovému oleji a výtažkům z mrkve, ale na obličeji v podstatě nebarví. Maximálně docílíte toho, že opálenou pleť lehce ale opravdu lehounce zvýrazní a natónuje. Na polštář se vám ale nic neotiskne, takže můžete vesele mazat i na noc.


Mléko se pěkně vstřebává (a to i na suchou pleť; o to lépe v kombinaci s květovou vodou) a krásně chladí. Na podrážděnou pleť sice normálně netrpím, ale osvědčilo se i tak. V běžném jarním/letním provozu jej používám ráno místo klasického krému a jsem spokojená. Příjemně bylinkovo letně voní (trochu mi to připomíná nějaký letní opalovák), nemastí, neucpává a pokožka vypadá opravdu hezky odpočatě a svěže.

Mléko jsem vyzkoušela ale i v akci, když jsem se na dovolené v Rakousku pěkně spálila (i přes použití chemického SPF 50). Rudý horký obličej jsem mazala dvakrát denně a byla to fakt úleva. V porovnání s jinými zklidňujícími produkty po opalování nebo i s Panthenolem byly účinky mnohem rychlejší a viditelnější. Jako hlavní plus beru to, že jsem se ani nesloupala a trochu toho opálení jsem si dovezla i domů.

Pokud máte citlivou pleť, která s prvním jarním sluníčkem hned červená, nebo se špatně opalujete, stojí myslím Martina za vyzkoušení. Opravdu výrazně zklidní všechny tyhle sluneční neduhy, zchladí horkost a pomůže vám zase vypadat jako člověk. Ale zařadit ji můžete i do každodenní letní pleťové péče, naladí vás letní vůní a udělá vám v obličeji zdravou barvu.

Používáte nějakou extra péči po opalování, nebo si vystačíte jen s obyčejným tělovým mlékem/Aloe vera gelem? Máte nějaký tip na prodloužení opálení?

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!