Čistota půl zdraví, aneb čím se odličuji (jaro 2018)

Čištění pleti je základ bez kterého se nehnu. Nevyznávám žádné extrémy v podobě dvojího čištění, kyselinových peelingů každý den a podobně, prostě pleť co nejjemněji umyju a lehce tonizuju. Opatrně, abych jí nevysušila a nepodráždila. Co jsem si k tomuto účelu poslední dobou oblíbila?


Z mastnější smíšené pleti se mi pomalu stává sušší (a citlivá) smíšenka a tak přesedlávám na krémovější odličování. Sice se stále držím mých oblíbených mycích pěn, ale vybírám alespoň ty s trošku víc pečujícím složením. Protože se moc nelíčím (nebo v podstatě spíš vůbec), nějak neřeším, jestli to zvládne stáhnout řasenku a další líčidla.

Hned první pěna, modrá od Weledy, toto ale zrovna moc nepotvrzuje. Ve složení je hodně vysoko alkohol a pak taky vilínová voda, takže je spíš lehce vysušující a dezinfekční. Používám ji jednou dvakrát týdně když mě zlobí pleť. Voní svěže bylinkově, nahořkle po grepu a je celkem řídká. Obličej ale umyje hezky, důkladně a nepřesuší. Pro mastnou či problematickou pleť super, pro ty ostatní sem tam občas.

S pěnou od Eliah Sahil s výtažky z moringy jsem se snažila skamarádit víc než rok a zdá se, že tuhle zimu se to konečně povedlo. Pěna je hodně krémová, obsahuje moringový, slunečnicový a avokádový olej a pak taky spoustu éteráků a zajímavých extraktů třeba z papáji, plodů baobabu a indiga. Je hodně pečující a vhodná spíš pro sušší pleť, ale pro mě na zimu ideální. Jen voní docela hořce bylinkově a třeba na oči bych si jí nedávala.

U pěny Burt's Bees jsem si ani pořádně nečetla složení, protože jsem chtěla něco včelího a v tomhle je mateří kašička. Sice to není žádná hitparáda (propanediol, phenoxyethanol), ale pak je tam ta kašička, vilín, zimolez, měsíček. Ve výsledku je pěna příjemná, sladce medově voní a má dostatečně krémovou konzistenci pro příjemné umytí. A pleť je po umytí hezky vláčná.


Jako další krok tonizuju. Ani ne proto, že bych měla potřebu pleť dočišťovat tamponkem, ale spíš aby byla pokožka navlhčená a hezky vcucla krém. Pleť buď nasprejuju nebo pár kapek vtisknu rukama, prostě aby ani trocha nepřišla nazmar.

Lokálně teď používám na pupínky a na nos pleťovou vodu od Weledy. Opět, je v ní docela dost alkoholu, ale takhle sem tam je super, vysuší a zahojí. Hlavní účinné látky jsou podobné jako u pěny výše, vilín, výtažky z růže a z citronu, a i ta vůně je docela podobná.

Na celý obličej moc ráda používám hydroláty. Moje nej je momentálně růžová květová voda od Zahiru, pocitově mi je na obličeji nejpříjemnější, skvěle zklidňuje a krásně voní. Nejraději bych se v ní koupala, což je ale vzhledem ke 100 ml lahvičce trochu náročný požadavek, takže jsem se snažila najít nějakou alternativu. Nejnadějněji se jevil Nobilis Tilia a jejich litrová růžovka, bohužel se várka od várky výrazně kvalitativně liší a mě tak docela vypadla z oka...

Proto jsem docela zajásala, když v DMku začali prodávat čistou březovou šťávu, určenou k přímé konzumaci. Bříza se teď cpe do různých anti-age produktů a je vychvalovaná, tak proč ne čistá a proč ne rovnou na pleť? Složení je opravdu fajné, jen šťáva a trochu kyseliny citronové. A na obličeji... při aplikaci nepoznáte rozdíl od vody, ve výsledku je pleť ale mnohem jemnější, vláčnější a více hydratovaná. Dost možná pěknější než po kdejakém hydrolátu. A za nějakých padesát korun za 280 ml? Jen pozor, načatá voda se mimo lednici velmi ráda a rychle kazí, takže si vždycky odliju a skladuju v lednici a... zbytek většinou stejně vypiju :)


Dvakrát týdně navíc maskuju, většinou s doma umíchanou jílovou maskou, protože jíl je nejlepší pomocník. Jen přidám hydrolát, dvě kapky oleje co mám po ruce, a nechám působit do zaschnutí. Perfektní na pupínky, ale zároveň nepřesuší.

Když se mi nechce nic míchat, mám krémovou jílovku od Argandie. Obsahuje výtažky z Aloe vera, mátovou vodu, arganový olej a několik druhů jílu. Díky mátě svěže voní a na obličeji lehce poštipkává, přesto pleť dokáže zklidnit, zvláčnit a pěkně zregenerovat. Účinky je dost podobná šalvějové masce od Martina Gebhardt, jen není tak výrazně zklidňující a regenerační jako Martina.

Když chci pleť řádně vyčistit během minutky, mám v záloze černé marocké mýdlo od Zahiru. Obsahuje jen olivový olej, vinný kámen a vodu a čistí jak drak. Stačí malý oříšek a umyje obličej do posledního smítka. Lehce vysušuje, ale na druhou stranu, když chci pleť důkladně odlíčit a zároveň vyčistit a nechci se crcat s maskou... Jednou za čas se s ním ráda umyju (kolikrát i od hlavy až k patě). Mýdlo se už bohužel neprodává, protože mělo krásné čisté složení bez konzervantů a to EU legislativa nedovoluje. Ale podle názvu ale můžete najít více či méně zdařilé alternativy.

Odličujete? Odličujete pravidelně? A čím?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Kokosák na afty