4x nevšedně proti akné

V lokální péči o akné jsem vždycky vyhledávala vysušující produkty, tedy ty, které obsahují hromadu alkoholu. Dřív jsem to nijak neřešila a čím větší vysušení, tím lépe... Pak mi ale došlo, že čím víc budu pleť vysušovat, tím víc se bude mastit, ucpávat, bouřit. Teď mi alkohol na obličej nesmí, nebo jenom ve velmi velmi malé míře. Čím tedy hubit pupínky a pleť zbytečně nepřesušit a nepodráždit?


Základem pro ošetření pupínků je pro mě maska ze zeleného jílu. Míchám si ji sama, většinou je to jen jíl s vodou, ale přidat můžete v podstatě cokoliv, co má vaše pleť ráda. Občas tak přisypu lžičku prášku z mladého ječmene (nebo jiné zelené potraviny) nebo trochu kvalitního kakaa. Pokud máte citlivější či normální pleť, přidejte ještě pár kapek oleje. A je to. Silnější vrstva na 10- 15 minut, smýt a namazat hydratační péčí. Jíl má výborné čisticí a detoxikační účinky, dokáže vytáhnout nejedno velké ložisko akné a pleť krásně zklidnit, vypnout a zjemnit.

Po jílové masce pak většinou sahám po některém z těchto pomocníků:
  1. Zinková mast na opruzeniny. Ano, opravdu mám na mysli dětskou mastičku pod pleny. Nejraději mám k tomuto účelu krém od Argital Baby nebo kojenecký krém od Weledy. Oba dva kousky obsahují zinek, který má lehce vysušující účinky, působí antibakteriálně a zabrání dalšímu šíření zánětu. Pupínek to do rána většinou úplně zničí, nebo alespoň vytáhne napovrch a navíc oblast kolem zklidní.
  2. Dračí krev nebo také Drags imun, Sagradin... prostě míza z jihoamerického stromu Croton Lechleri. Má silné antibakteriální a hojivé účinky a poradí si i s lehce poškozenou pokožkou. Aplikace je sice trochu komedie, protože je to červená vodička, ale krásně hojivá. Je super například na podkožáky nebo takové ty vytrvalé pupínky, které se neustále vracejí a mokvají.
  3. Tamanu olej je vhodný hlavně do hojivé a zklidňující fáze. Je to hutnější olej, který voní trochu jako hrachová kaše, ale krásně bez pocitu mastnoty se vstřebá. Do rána zklidní zarudnutí a i vysuší menší pupínky.
  4. Éterické oleje se mi osvědčily dva. Do akutní fáze, kdy se pupínek klube, je super tea tree. Hezky vysuší a vytáhne zánět. Jen s ním opatrně, v přemíře může podráždit a přesušit pleť zrovna jako alkohol. V hojivé fázi se hodí levandule, která je jemnější, zklidní zarudnutí a urychlí regeneraci rozrýpané pokožky.
Jednotlivé kroky je nejvhodnější mezi sebou kombinovat podle aktuální situace. U mě momentálně vede jíl- zinková mast- tamanu olej a do dvou dní o pupínku nevím. Máte také nějaké osvědčené a přesto neobvyklé triky proti pupínkům? 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Kokosák na afty

Jak jsem změnila názor na Mádaru