Mastné vlasy vol. 2

Onehdá jsem si pochvalovala, jak jsem vyzrála na svoje mastné vlasy a ejhle.. ono se mi to vymstilo! I když jsem svoje tři oblíbence pravidelně střídala (mám jiný šampon doma a na koleji), zhruba u třetí lahvičky se mi moje mastňácké vlasy vrátily zpět! Dočetla jsem se, že mastné vlasy mohou být způsobeny silikony. Tedy ne, že bych celý život používala něco jiného.. ale tak proč to nezkusit.

Pro začátek jsem sáhla po té nejlevnější variantě.. a sice šamponu s rozmarýnem a meduňkou od Baley. Ten je vhodný pro normální a lehce se mastící vlasy. Bylinkové složení šamponu vlasovou pokožku osvěží a přirozeně zreguluje tvorbu mazu.





Sice fajn, že je šampon bez silikonů, ale na druhou stranu na prvních místech ve složení ční sulfáty (patřící do skupiny tenzidů). Ve složení najdeme i propylene glycol, který má pokožku zvlhčovat, ale spíš způsobuje vyrážky a různé druhy dermatitidy, např. seboroickou dermatitidu. A tak dále.. Složení výrobků sice nějak neprožívám, ale případné kožní problémy si nechci schválně přivozovat..



Červené tenzidy a zelený alkohol jsou největším svinstvem v tomhle šamponu.

Šampon je světle zelený, voní svěže po bylinkách a je docela příjemný. Dobře pění (ještě, aby ne..). Vlasy jsou po umytí hebké a jdou snadno rozčesat, takže v tomhle bodě bych žádný problém neviděla. Po delší době používání mi i přišlo, že se vlasy méně mastí.. ale také mi přišlo, že vlasy více elektrizují a jsou přesušené. Takže šampon putoval na poličku a já si sehnala dalšího pomocníka, tentokrát z lékárny.


Je to  Pantehair od Dr. Müller Pharma, který díky obsaženému D- panthenolu přirozenou cestou snižuje nadměrnou produkci kožního mazu. Navíc vlasy chrání proti tepelnému poškození při fénování atd. Vlasy se pak více lesknou, méně lámou a lépe se upravují. 




Na to, že je z lékárny, obsahuje opravdu hodně fujtajblů. Na prvním místě vedou sulfáty, které pokožku vysušují. Na druhém místě jsou PEGy, které pokožku narušují a ta je pak propustnější pro další škodliviny. Šampon dále obsahuje diazolidinyl urea, který při pravidelném používání způsobuje dermatitidu. Parabeny, které způsobují alergie a kopřivky. A to bych mohla ještě pokračovat. Člověk si myslí, že si z lékárny odnese něco dobrého, ne- li přímo léčivého, ale opak je pravdou.



Červené tenzidy, modré PEGy, fialové parabeny,.. hezké omalovánky!

Šampon je lehce nažloutlý voní jemně po citrusech a bylinkách. Moc nepění, i když obsahuje tenzidů habaděj. Vlasy jsou krásně hebké a hladké už při mytí, takže s rozčesáním není nejmenší problém. Už po třech použitích se vlasy prokazatelně méně mastily a byly takové lehčí. Neelektrizovaly, ani nebyly suché, jako mi přišlo u předchozího šamponu. V půlce lahvičky mi přišlo, jako by si vlasy na tenhle šampon zvykly a mastí se opět stejně..


Z hlediska prospěšnosti vůči pokožce hlavy (a pokožce celkově) to není žádná výhra, ale teď střídám oba šampony co dva týdny a vlasy se mi tolik nemastí. Zatím. Až ale tyhle dvě lahvičky vypotřebuju, už se k nim nevrátím. Podle mě existují daleko lepší a hlavně prospěšnější varianty. Nechci být kvůli takovýmhle pokusům za pár let plešatá a kdo ví co ještě..


Hezký den! :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Dobrá pleťová maska. Zn.: V prášku!