Jak urychlit hojení pupínku

Ani v pubertě jsem na pupínky a akné nějak zvlášť netrpěla, ale přeci jen si mi čas od času na obličeji nějaká neplecha vyrazí. Spíš, než klasické pupínky, které můžete relativně snadno vymáčknout, se mi dělají velké bolestivé vřídky, které uzrají nejdříve za týden..

Likviduji je ale stejnými vodičkami jako klasické 'mačkací' pupínky: konkrétně Ryorem (60Kč) a Oriflamem (v akci 89Kč).






Pokud nemáte žádné podobné vodičky po ruce poslouží i kvasnicová maska, nebo čistý tea tree olej.

Když pupínek uzraje a konečně ho vymáčknu, nastává další boj: jak se co nejrychleji zbavit stroupku a neudělat si přitom na pleti světlou skvrnku (nebo dokonce jizvu)? Jedna moje kamarádka si stroupky po pupíncích strhávala..


Já na stroupky používám lokálně sedmikráskový krém, který urychlí hojení opravdu znatelně. Jinak je krém vhodný i na celý obličej pro normální a smíšenou pleť (teď v zimě jsem se s ním párkrát namazala a byla jsem spokojená, obličej jsem měla hebký jako dětskou prdelku a vůbec se mi nezmastil).




Krém obsahuje vazelínu, takže je hutnější a stačí ho opravdu malinko. Kelímek mám pomalu rok a skoro nic z něj neubylo. Balení 50ml koupíte v lékárně kolem 50Kč. 

Dalším dobrým hubitelem stroupků je Altermed Panthenol Forte. Po klasickém panthenolu, který na sebe našplícháte, když se spálite, se sice osypávám a mám vyrážku.. Ale tenhle krém obsahuje jen 6% panthenolu a báječně hojí.



Kromě pupínků a stroupků je krém vhodný pro každodenní ošetření namáhané a podrážděné pokožky (takže pokožky mastné a smíšené s akné). Pleť chrání a regeneruje.  Krém je lehký, rychle se vstřebává  a příjemně svěže voní, takže bych se nebránila ho použít i na celý obličej. Tubu 30g koupíte v lékárně kolem 90Kč.


Všechny uvedené hubitele střídavě používám a můžu říct, že se mi za jejich pomoci pupínky vytratí daleko rychleji, než když je nechám jen tak.. 


Hezký den!:)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Dobrá pleťová maska. Zn.: V prášku!