Může za všechny ty neduhy chemie?

Už dlouhou dobu se potýkám s nejrůznějšími kožními problémy. Přijde mi, že je moje kůže hodně přecitlivělá a náchylná k akné a zvýšenému svědění.  Čím to ale může být? Valnou většinu produktů používám pravidelně, takže alergická reakce na ně to asi nebude.

Ale.. na internetu se víc a víc objevují články o špatném vlivu sulfátů a dalších chemikálií na pleť. Lidé po nich mají alergické vyrážky, ekzémy, akné.. A já tomu pomalu začínám věřit. Takže když mi kožařka vytrvale předepisovala jen kortikoidy (což jsem vytrvale odmítala), naštvala jsem se a vzala osud do vlastních rukou.

A co že mě to všechno trápí?

Na spáncích a čele se mi zvýšeně vyrojily bolavé pupínky a akné. Navíc mě celý obličej dost svědil a loupal se. Ať jsme se snažila sebevíc, pupínky ani svědění nezmizely. Podle kožařky je to normální a zmizí to s věkem (to by spíš měla říkat patnáctiletým slečnám a ne mě!). A tohle byl také první problém, který jsem začala před nedávnem řešit přírodními produkty a už teď pozoruji pozitivní účinky. Příště vám o tom povím podrobněji..

Dalším, dlouho trvajícím problémem, bylo svědění chodidel. Jo, řekli byste plíseň.. Kožařka na to koukla (Sledujete, jak jsem teď často u kožní? A to se moje první návštěva konala letos v lednu!)  a zkonstatovala, že je to ASI nějaká alergie a už mi cpala kortikoidy.. nejdřív jsem se s nimi poctivě mazala, ale svědění neustávalo. Někdy mě chodidlo svědilo chvíli, někdy několik dní v kuse. Kolikrát mě svědění probudilo v noci a nemohla jsem spát. A tohle trvalo skoro čtvrt roku..

Postupem času se svědění přeneslo na celé tělo a objevovalo se náhodně na různých místech. Pod kolenem, na pažích, na břiše.. Stejně různé byly i intervaly svědění. Kožařka opět zareagovala kortikoidy, na které jsem se ale vyflákla. Za chvíli bych se v nich mohla koupat..

Poslední potíží, která mě donutila zamyslet se, byly bulky v podpaží. Podle kožařky to jsou zanícené potní žlázy, se kterými se setkává naprosto běžně (ale povídejte to člověku, dědičně náchylnému k rakovině). Bulky navíc doprovázelo hrozné svědění a píchání. A to byla poslední kapka!

V internetové poradně byla paní kožařka hloubavější a hned se neoháněla kortikoidy. Alergie či reakce na něco to bude.. na něco, co používám denně. Prý se setkala s mnoha případy, kdy pacienti měli potíže po sprcháči či krému, který denně léta používali. Můžou za to obsažené sulfáty a další chemie, která pokožku narušuje a smývá z ní přirozený mazový film. A tím potvrdila i moji domněnku.


Šampon mastné vlasy Bentley Organic, olivové mýdlo Agno, Jason  tuhý levandulový deodorat
a olivové tělové mléko Body Farm.

Takže jsem si řekla dost, a nakoupila alespoň část kosmetiky s přírodním (nebo alespoň přírodnějším) složením. (Tímto jsem samozřejmě nezanevřela na svoje chemické kamarády. Místo na poličce pořád mají.) A jsem moc zvědavá, co se bude dít. Tak za měsíc vám dám vědět..

Hezký den! :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!