Pečeme! Vánoce jsou už za rohem..

Touto dobou už většinou začínám péct cukroví a připravovat se na tuhle příjemnou stránku svátků. Letos jsem se ale k patlání matlání cukroví zatím nedostala. Proto vám přináším pro inspiraci tři recepty, které peču každý rok již více než 10 let a zatím nikdy nezklamaly.


Obalované kroužky
Znáte takové ty výborné kroužky posypané krystalovým cukrem, nebo sekanými ořechy, které prodávají za pár korun v Bille? Tak přesně takto chutnají tyhle..

150g hladké mouky

1/4 lžičky prášku do pečiva
50g másla
50g moučkového cukru
3 lžíce mléka
citronová kůra

Na obalování:
80g rozpuštěného másla
100g cukr krystal
1 vanilkový cukr


zdroj
Jsou to ty druhé zleva.. mňam!

Ze všech ingrediencí na vále vypracujeme těsto. Necháme alespoň hodinu odpočinou v chladu. Poté uždibujeme kousky těsta, rukama z nich vytvarujeme váleček a spojíme je v kroužek. Kdo je pohodlnější, může těsto rozválet a kroužky vykrajovat :)
Pečeme na 200°C dozlatova. Ještě horké kroužky potřeme z obou stran rozpuštěným máslem a obalíme v cukru.

Kokosové pracny
Když se mi nechce loupat s vlašskými ořechy, udělám pracny s kokosem :)

180g hladké mouky
80g kokosu
50g moučkového cukru
1 lžíce medu
120g másla
1 lžička citronové šťávy
1 lžička rumu
moučkový cukr na obalení


zdroj

Suché ingredience prosijeme na vál, přidáme změklé máslo, citronovou šťávu, rum a med. Vypracujeme hutné těsto, které necháme odpočinout v chladu. Poté uždibujeme kousky a vtlačujeme do formiček. Pečeme 8- 10 minut na 160°C. Ještě teplé pracny obalujeme v cukru.

Zázvorky
Konečně recept, ze kterého vzejdou KŘEHKÉ a jedlé zázvorky, ne kameny, jako pekla babička..

150 g krupicového cukru
1 celé vejce+ 1 žloutek
1 lžička citronové kůry
7 g mletého zázvoru
150g hladké mouky
1/2 lžičky kypřícího prášku


zdroj

Cukr, citronovou kůru, zázvor a vejce šleháme do pěny alespoň 10 minut (opravu to dodržte). Přidáme mouku, kypřící prášek a vypracujeme těsto, které necháme odpočinout v chladu. Poté těsto rozválíme a vykrajujeme tvary. Necháme přes noc oschnout v chladu. Na druhý den pečeme 10- 15 minut při 170°C.

Taky se vám sbíhají sliny, jako mě? Co plánujete letos upéct?

Hezký den! :)

Komentáře

  1. Týjo, zázvorky! To jsem ještě nezkoušela:) Já nejvíc miluju perníčky a takový ty nepečený kuličky, co dělá asi každej, ale jakmile má v sobě něco zázvor, tak mi to neunikne, určitě zkusím!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak v tom případě zázvorky určitě vyzkoušej! :) Zázvoru tam podle chuti můžeš přidat i víc.
    Jo, nepečený kuličky jsou fajn, mám jeden recept podle Čtyřlístku a taky ho dělám roky.. :))

    OdpovědětVymazat
  3. tak teď jsem chtěla začít péct a koukám, že sice v návodu píšeš o másle, ale není naspané s gramáží v ingrediencích =D prosím o co nejdřívější doplnění, už mám vše nachystané na pečení =D

    OdpovědětVymazat
  4. Ježiš, moc se omlouvám ze chybu! Máslo do zázvorek vůbec nepřijde.. Doufám, že jsem nějak výrazně nenarušila tvoje pečení..

    OdpovědětVymazat
  5. Neee, nakonec jsem si to dohledala v Apetit online =D ufff, ale teda, vyděsilas mě! =) jo a už jsou i upečené, momentálně se na balkoně suší druhá várka, protože tu první jsem přes víknd proochutnávala celou =D díky za prima recept, opravdu je to první, kdy jsou i po vytvrdnutí zázvorky křehke a je možné je jíst =D

    OdpovědětVymazat
  6. To jsem ráda, že to dobře dopadlo! :) Taky jsem koukala, že je ten recept v Apetitu.. a přitom ho už peču léta podle receptu z kuchařky z První republiky. Nj, nic nového lepšího se už asi nevymyslí! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak zázvorky jsou vlastně cukrovím z první republiky - proto je tak miluju, protože jsou sváteční,jelikož je nikdo nedělá a nikde se neprodávají.. Já jsem samozřejmě nesehnala nikde mletý zázvor, tak jsem si nastrouhala čerstvý a to je dobrota ;)

    OdpovědětVymazat
  8. S čerstvým zázvorem je to lepší :) Ostatní taky divně koukají, když dělám zázvorky, vůbec je neznají. A přitom je to jednoduché a výborné cukroví!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Kokosák na afty

Jak jsem změnila názor na Mádaru