Udělej si sám: voňavé tuhé mýdlo

Letos jsem marně vymýšlela dárky k Vánocům a když jsem opět očumovala nejrůznější projekty u Míši, rozhodla jsem se pustit do tvoření vlastního tuhého mýdla. Mýdlo je vhodným dárkem nejen k Vánocům, je originální a při domácí výrobě si můžete si podle vlastní fantazie vytvořit vlastní příchuť i vůni.

Výroba je velice jednoduchá. Budeme potřebovat:
průhledný mýdlový základ
hydratační olej (třeba hroznový, olivový)
přírodní barvivo a esenci podle vlastního výběru
silikonové formičky
sušenou levanduli, pomeranč, koření,...
+ dvě nádoby pro vodní lázeň




Předem si odhadneme, kolik mýdlové hmoty budeme potřebovat a nakrájíme ji na malé kousky. Připravíme vodní lázeň a na mírném plameni mýdlo rozpustíme. Bude to trvat +/- 5 minut.



Vypneme oheň, přidáme trochu oleje, pár kapek esence a trochu barviva. Nejlepší je vzít špejli, malinko ji v barvivu smočit a poté s ní mýdlovou směs promíchat. Barviva stačí opravdu málo, aby bylo mýdlo stále průhledné a byly vidět sušené věci uvnitř.

Do formiček nalijeme trochu mýdlového základu (zbytek vrátíme do vodní lázně, aby neztuhl) a poklademe podle fantazie kořením a sušeným ovocem. Chvíli počkáme, než první vrstva mýdla trochu ztuhne a pak dolijeme druhou část.



Kdyby jsme nalili všechnu hmotu okamžitě, koření vyplave nahoru. U sušené levandule je to trochu problematičtější, protože je hodně lehká. Proto je dobré ji do mýdlové hmoty trochu zamáčknout, nechat ztuhnout a teprve pak dolít zbývající mýdlovou hmotu.

Mýdlo ve formičkách dáme ztuhnout do lednice. Malé formičce stačí 45 minut, tu větší tam nechte zhruba dvakrát tolik. Pak už jen opatrně vyklopte a je hotovo! Stačí už jen zabalit a hezky naaranžovat.

Líbí se vám ručně vyráběná mýdla jako dárek? Láká vás vyzkoušet něco podobného doma?

Hezký den! :)

Komentáře

  1. JJ Míša má super blog taky mě nakopla neodkládat domácí kosmetiku na příště,ale prostě začít klohnit :))) Mýdlo vypadá krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Home-made mýdlo bych si chtěla také vyrobit. Musí to být krásné jako dárek pro někoho.
    Moc se ti to povedlo ! Hlavně se mi líbí mýdla, kde je koření - jako jsi dala ty a nebo mýdla, kde je třeba sušený pomeranč. To vypadá taky moc pěkně !

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá úžasně. :) Kde se na to dají sehnat ty formičky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.alirecenze.cz/index.php?option=com_mtree&task=viewlink&link_id=121&Itemid=1817

      Vymazat
  4. Holky, hlavně to báječně voní..! :)
    Daysy, malou formičku jsem kupovala tady, tu velkou mám od Číňana, je to silikonová forma primárně určená na pečení, ale na mýdlo mi báječně vyhovuje! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kde mám prosím sehnat průhledné mýdlo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Průhledný mýdlový základ jsem kupovala na Ekokoze (viz. odkaz výše v receptu). V kamenné prodejně jsem na něj bohužel nikde nenarazila.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!