Co mě používání přírodní kosmetiky naučilo

Poslední dobou se tady neobjevuje příliš mnoho nových věcí, lákavých recenzí atd. A když už, jsou to většinou kousky od značek, které již důvěrně znáte. A víte proč? Já jsem se svojí péčí spokojená! Naučila jsem se, že když mám jeden kvalitní krém, můžu se s ním v případě potřeby namazat od hlavy až k patě, to samé můžu udělat i se sprcháčem. Takže, logicky, mi tu nepřibývají žádné nové lákavé značky...




Nepotřebuju deset různých odličováků na obličej, make-up, oční make-up, rtěnku,... Všechno to, včetně očí, stáhnu mycí pěnou od Mádary. Ale když se čas od času víc namaluju, vyžaduje to přeci jenom extra odlíčení, nejlíp v podobě čistého rostlinného oleje. Takový mandlový nebo arganový je fajn a lze ho použít i na namazání pokožky. A taky do tělového peelingu...

Nepotřebuju lokální péči na pupínky. Protože když už nějaký pupínek mám, použiju na něj tea tree olej. To se hodí i na štípance, svědivou pokožku, podrážděnou pokožku.. prostě na všechno

Nekupuju si věci, které si můžu doma levně vyrobit. Ok, tak zatím to zůstalo jenom u tělových peelingů a nějakých těch macerátů. Ale solný/cukerný peeling si s oleji a éteráky míchám ráda. Fajn je taky peeling z hrubě namleté kávy a oleje, má prý pomáhat na celulitidu.. no, minimálně hezky voní.

Když se to nehodí na obličej, vymažu to na tělo a vice versa. Takhle jsem dopotřebovala pleťové krémy pro smíšenou pokožku Natura Siberica, pak taky vzorky od Kivvi a teď patlám na tělo jeden krém od Santaverde (který měl být něco jako objev roku). A když se to nehodí na tělo, ruce snesou dost...

Když je nouze, umyju si vlasy sprcháčem a tělo vlasovým šamponem. Když to má pěkné (a téměř totožné) složení, tak je to jedno. Spíš jsem kolikrát byla překvapená, jaké dokáže Alverde sprcháč udělat hezké vlasy.

Univerzální produkty jsou naprosto nejlepší. Oblíbila jsem si Aloe vera gel, ve kterém bych se nejraději celá koupala. Konečně jsem si taky koupila kilovku sušeného jílu Argital, míchám ho s různými oleji a éteráky jako obličejovou masku i tělový zábal. Co mě z těchhle univerzálek příliš nenadchlo, byl Bronner. Ten je mega univerzální a některé možnosti využití docela extrémní, ale na každodenní hygienu je v pohodě.

Pěna na holení? Pche! Nekupujte pěnu na holení, lepší je oholit se sprcháčem. Místo do pěny raději zainvestujte do pořádně ostré (nejlépe pánské) žiletky.

Takže.. všechno to hezky spotřebuju a nic nepřijde nazmar. Máte taky nějaké šetřící kosmetické zlepšováky?

Komentáře

  1. Mám to podobně u většiny přípravků. Ale jsou přípravky, které jsem ještě úplně nevychytala, jako třeba krém na obličej. Jílu jsem si taky pořídila do zásoby, teď mám růžový, a je bájo ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžovový mě taky láká, ale přeci jenom, mastňák se ve mě nazapře :)) Od koho jsi ten růžový kupovala? Já jsem vždycky narazila jen na samá malá balení.

      Vymazat
  2. Jako bych to psala já! Zrovna dneska ráno jsem si říkala, že jsem konečně našla produkty, které vím, že vypotřebuju do poslední kapky a nepotřebuju nic navíc ;) jen teda nějaká dobrá hydratační maska by se šikla, ale na tom už se taky pracuje ;) a nohy si holím pomocí lehkých tělových krémů, které mi na zimu na vysušenou pokožku nestačí... A díky tobě jsem koupila pánské žiletky a naprostá spokojenost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, lehký tělový krém, to je dobrá vychytávka.. to musím zkusit! :)) To jsem ani netušila, že se ty žiletky tak chytnou..

      Vymazat
  3. Také používám jeden odličovač na všechno. Momentálně mám od Alverde, ale těším se až ho spotřebuji konečně. Není to vyloženě pro mě to pravé. Chci zkusit něco od Mádary. Mám doma dva vzorníčky. Třeba mi padnou a sáhnu po plném balení. Pěnu na holení kupuji od Santé, ale jen na léto na zimu používám sprcháče nvm proč :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, ten Alverde jsem si kolikrát už chtěla koupit.. ale pak zvítězil rozum, kterému se moc nelíbil alkohol a ještě něco..

      Vymazat
  4. Já se podepisuju pod poslední bod, pěna na holení je zbytečnost. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Trochu mi ten první odstavec zavání, nechceš doufám s blogem skončit, že ne? :)

    Já se přiznám, že i když mám něco, co mi vyhovuje, tak nejsem schopná to používat neustále, po několikátém balení mi to začne lézt krkem a hledám něco nového, co bych vyzkoušela :) Ráda se k oblíbeným produktům vracím, ale potřebuji si občas zaběhlou rutinu něčím novým okořenit :)

    http://ellilightning.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, neboj, budu vás svými myšlenkami těšit i nadále :)) Musím uznat, že taky mívám taková období, kdy nevydržím u jednoho produktu a musím střídat a zkoušet.. ale teď jsem až nějak podezřele zakotvila a drží mě to už několik balení. Uvidíme, kdy přijde čas na koření! :)

      Vymazat
  6. Souhlasím :-) Já jsem v loňském roce začala celkem dost aktivně s výrobou kosmetiky a čistících prostředků. Zhruba půl roku jsem nebyla v drogerii. Kupuji pouze aviváž (tu jsem líná dělat - ale jde to taky :-) a pastu na zuby (ta jde taky vyrobit, ale nebaví mě, když není v tubě a zatím nevím, jak jí tam dostat :-).
    Všechno jde vyrobit a funguje to! Proto jsem rozjela svůj blog, kde se o recepty dělím :-)
    Jestli máš zájem, mrkni :-)

    Díky za hezký článek.

    Petra z Nevšedních dnů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě vyrábění taky nadchlo, ale bohužel se mi spoustu produktu nepodařilo vyrobit natolik uživatelsky příjemné, jako ty kupované.. takže se spíš přikláním k tomu kupovanému..

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Kokosák na afty

Jak jsem změnila názor na Mádaru