5 super masek ze špajzu

Kdysi jsem v knížce Ve rtěnce je olovo četla myšlenku, že by si autorka na pleť nedala nic, co by nebyla ochotna zároveň i sníst. Moje pleťová péče není natolik čistá a jednoduchá, aby neobsahovala různé přírodní deriváty v podobě pěnidel, emulgátorů a podobně, ale alespoň pleťové masky mám jen z několika surovin a přesto až neuvěřitelně skvěle účinkující.

Nejlepší kombinace poslední doby: mladý ječmen a zelený jíl.

Sice si čas od času koupím nějakou sofistikovanější (krémovou) masku, která obsahuje vícero surovin, než mám doma v šuplíku, přesto většinu mé maskovací rutiny tvoří čistý zelený jíl a masky na jeho bázi. Další složky přimíchávám podle stavu pleti a podle toho, co mi zrovna cvrnkne do nosu ve špajzu. A pokaždé mám pocit, že jsem na obličeji nikdy nic lepšího neměla.

Při míchání se nechávám inspirovat složením masek se superpotravinami a vyrobím si alternativu doslova za pár korun. Vždy nanáším v silnější vrstvě na obličej, krk a dekolt a nechávám působit 10- 15 minut. Pokud maska hodně zaschne, přestříknu ji hydrolátem ve spreji a smývám houbičkou.

Jen připomínám, že moje pleť je citlivá, sušší smíšená.
  1. Maska s mladým ječmenem úžasně pleť vyčistí a zklidní, nevysuší ani když si ji na obličeji necháte 20 minut.
    1 lžička zeleného jílu
    2 lžičky práškového mladého ječmene (můžete nahradit klidně i vojtěškou, spirulunou, ... jakoukoliv zelenou potravinou)
    6- 7 lžiček vody či hydrolátu
  2. Kakaová maska je podobně zklidňující a čisticí jako ta s ječmenem, navíc pleť úžasně rozjasní a dodá jí takový ten odpočatý vzhled.
    1 lžička zeleného jílu
    2 lžičky kvalitního kakaa
    5- 6 lžiček vody či hydrolátu
  3. Peelingová maska s ovesnými vločkami je zklidňující a zjemňující, pleť lehce promasíruje a prokrví.
    2 lžičky zeleného jílu
    3 lžičky mletých předem namočených ovesných vloček
    4- 5 lžiček vody či hydrolátu
  4. Maska s chia semínky pleť oživí, zanechá jí vláčnou a hydratovanou (i když je to u masky s jílem zvláštní označení). Chia semínka na sebe dokážou výborně vázat vodu a mnohonásobně zvětšit svou velikost. Kromě toho jsou zdrojem nenasycených mastných kyselin a antioxidantů.
    1 lžička zeleného jílu
    3 lžičky chia semínek, předem namočených alespoň na hodinu, rozmixovaných dohladka
    1- 2 lžičky vody či hydrolátu
  5. Maska s rostlinným kolagenem z irského mechu pokožku vyhladí a zanechá ji napitou živinami. Irský mech je mořská řasa bohatá na vitaminy a minerály (tak jenom pozor, na problematickou pleť by mohl mít komedogenní účinky).
    1 lžička zeleného jílu
    3 chomáčky čerstvého irského mechu, namočené alespoň na hodinu ve vlažné vodě, rozmixované dohladka s malým množstvím vody
Zkoušíte také jednoduché domácí masky, které mají účinky za milion?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dobrá pleťová maska. Zn.: V prášku!

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Flíčky po akné? Žádný problém!