Z kosmetické poličky (podzim 2018)

Jestli jsem si v létě libovala v olejích, teď si bez nich pravidelnou péči vůbec neumím představit. Sice tu ještě není zima a mráz v tom pravém slova smyslu, ale moje pleť to stejně poznala a je čím dál tím citlivější, sušší a chtivější po mazání. A tak jsem se po dlouhé době (snad po několika letech) vrátila k mazání ráno i večer a docela si to užívám.



Olej z kamélie Fushi je lehký a téměř bez vůně. Do pleti se vpije okamžitě a na to, jak je jemný, je i dost pečující a pomáhá pleti s hydratací. Třeba takové tamanu teď používám jenom občas a spíš si jen pár kapek přidávám do masek, protože je na mě málo výživné. Ale kamélie dává s přehledem i chladnější počasí a náročnější pleť.

Buriti olej taktéž od Fushi je hutnější a má i tomu odpovídající hutnou ořechovo máslovou vůni. Primárně se sice doporučuje pro sušší pleť, ale mě dělá skvělou službu po čisticí jílové masce nebo když mám suché šupinkující tváře. Hezky zklidní a je skvělý třeba i na suchou svědivou kůži. Kromě toho ho občas dávám i do vlasů, kde je fajn na suché konečky.

Lehký pleťový olej od Balm Balm s kadidlovníkem je opravdu lehký. Jestli máte sušší nebo jakkoli jinak náročnější pleť, takhle na zimu pro vás bude rozhodně málo a bude ho chtít míchat ještě třeba s nějakým krémem. Obsahuje totiž jenom lehkou směsku meruňkového, pupalkového a jojobového oleje spolu s éteráky z kadidla a grapefruitu. Voní lehce a svěže, na ráno pod make-up je super. Má působit hojivě, protizánětlivě a celkově proti nedokonalostem, což můžu potvrdit. Ty účinky teda nejsou nějak extra rychlé, jako se mi to stalo třeba u mého letos oblíbeného tamanu oleje, ale zhruba po měsíci jsou tam. Hezky zklidněná, jemná pleť se sjednoceným tónem, téměř bez pupínků a s nulou ucpaných pórů. Občas si prostě vyplatí počkat.

Po mandlovém čisticím mléku od Weledy jsem koukala docela dlouho a trochu mě odrazovaly množící se zkušenosti, že vysušuje. Ale nakonec jsem to riskla. Je to příjemné mléko, které lze aplikovat na suchou i vlhkou pleť, promasírovat a buď stáhnout vatovým tamponem/vlhkým ručníkem nebo opláchnout vodou. Mě vyhovuje právě mokré odličování. Mléko společně s vodou vytvoří takovou jemnou emulzi, která je na pleti příjemná, téměř bez vůně, hezky se smývá a nezanechává mastný film a mě nevysušuje ani za mák. Spíš mám ale problém s tím, že si vůbec nedokáže poradit s minerálním make-upem. I po opláchnutí potřebuju dva tamponky na dočištění a pořád z toho nemám dobrý pocit. Mléko je tak spíš jen záležitost pro dny, kdy se nemaluju.

Velkým překvapením je pro mě Skin Food od Weledy. Zatím jsem ho vždycky používala jenom jako univerzální krém na ruce, lokty, nohy,... až jsem ho konečně vyzkoušela i na obličej a byla jsem nadšená! Krásně vyživená, spokojená, zklidněná pleť téměř okamžitě po jednom namazání. Ideální je napařit obličej, dát silnější vrstvu Skin Foodu, nechat 10 minut působit, promasírovat a vlhkým ručníkem stáhnout zbytky. Ale funguje to samozřejmě i normálně, kdy si na vlhkou pleť namažete menší množství krému. Myslím, že o něm ode mě neslyšíte naposledy, začala jsem ho tak trochu přidávat i do domácích masek a tak podobně...

A čím se mažete v rostoucím chladu vy?

Komentáře

  1. Já používám také oleje nebo přírodní máslíčka, hlavně vše bez vody a pořádně hutňoučké :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezvodá kosmetika je super. Minimálně proto, že je bez zbytečných konzervantů a je koncentrovaná, takže toho člověk spotřebuje opravdu minimum.

      Vymazat
  2. Joo, Weleda produkty mám moc ráda :) a Balm Balm mě láká, ale zatím jsem nic nezkoušela.

    Přeji veselé a klidné Vánoce :)!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě něco prubni. Myslím, že tam nejde sáhnout špatně. A hlavně jak teď mají nové obaly, tak ty produkty vypadají ještě lákavěji...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Kokosák na afty

Jak jsem změnila názor na Mádaru